tisdag 6 maj 2014

Hus?!?

Hej. 

Nu har det varit lite mkt sen i lördags.
Vi kikade på ett radhus och i söndags budade vi. Igår fick vi ja att de accepterade priset. Igår bokades besiktningsman, kollade en sväng till med banken, kollade med en annan bank. Idag ska det kollas ännu mera med patriks bank och imorgon är det besiktning och om det går bra så skriver vi på papperen om huset på torsdag.
Helt plötsligt så har vi blivit med hus.

En märklig känsla. Oj va mycket pengar man ska bli av med. Skuldsätta sig verkligen. Största köpet man någonsin gör. Skrämmande..absolut!
Kanske inte är drömhuset, pga att det inte är något trädgård/gräsmatta att prata om men ett väldigt bra start hus! En liten gräsplätt finns så man kan känna gräset mellsn tårna.
Väldigt fint innuti och det är bara att flytta in och egentligen behöver man inte göra något speciellt med huset...men
Trätrappen måste bli vit bara 😀, sen trappmellanrummet ska också bli vitt.
 Vitt på mellanvåningen och i köket ska det bli en lite ljusare färg på väggarna. Får se vilken färg vi hittar på. 
Duschdörrar på toan.
Sen vindsvåningen ska också bli lite mer vit...kanske bara en fondvägg.
Får prata med patrik också men det är mina tankar 😀. Mina vita tankar...

Shit va mkt det är att tänka på. 
Fick en bra ränta med min bank. sen kommer pantbrev och lagfart in också.
Handpenning när ska den läggas, när ska man betala lagfart och pantbrev.
Allt det fick jag svar på igår så nu idag ska man försöka smälta detta lite.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅåååå!!!! Stort grattis!!! Vad roligt!!!! Vad glad jag blir för eran skull!!! Kram

    SvaraRadera