söndag 29 januari 2012

underbar lördag och bryt på söndag

Underbar dag igår.
Jätte mysigt att umgås med johanna igår.
Vi käkade på mangiamo. Johanna åt kolgrillad lax och jag åt hjortstek.
Båda tyckte det var ok men inte så mkt mer. Väldigt bra service var det dock!

Sen åkte vi hem till dom och hejade på Michael och adam.
Kikade på lite kort sen deras bröllop, bröllopsresan och adams dop.
Sen kikade vi på gladiatorerna och sen nån film. Filmen såg vi inte klart eftersom vi båda eller alla 3 var jätte trötta.

Allt hade gått jätte bra för Patrik med övernattningskalaset för dottern.
Var jätte nöjda allihopa. Jag är dock glad att jag åkte iväg för vi hade jätte mysigt i Alingsås. Är ju typ 3 månader sen sist...Får inte ta så lång tid till nästa.

Vi pratade också om att ta bilen med tjejerna och bara åka iväg och tälta nånstans. Som vi gjorde i Lysekil för ett antal år sen. Skit mysigt.

Idag när jag åkte till Patrik så kände jag hur jag kände att jag var lite ledsen. Känslan smög sig på. Ni vet när man har en off dag och man vet egentligen inte varför man är lite ledsen men känner att man skulle kunna börja gråta när som...
Min syster har fått tillbaka sin sjukdom...eller vad man ska säga. Det där med hennes blodplättar. Värdet hade sjunktigt otroligt mycket och läkaren var orolig. Nu har värdet gått upp igen men det var tack vare hög dos kortison igen...Vill bara att det ska bli bra. Har egentligen bara tryckt bort det och inte känt efter. Men allt kommer ju ikapp en så småning om. Idag var den dagen.
Jag kom innanför dörren till Patriks lägenhet och kände hur tårarna tryckte bakom ögonlocken. Han såg nog på mig direkt att det var något.
Gick in i sovrummt och såg min väska...liiiite för mycket grejer i väskan och allt i en enda stor hög. Alla som känner mig vet ju hur jag blir när allt ligger i en stor röra i en resväska. (jossan har nog mest koll på den biten...undra hur många gånger jag packar om min väska när jag är där)
Kände igen hur tårarna tryckte under ögonlockan. Kände bara att jag inte har nån ordning. Ingen fast plats att bo...(töntigt eftersom det handlar om 3 veckor allt som allt) .
Har känt mig ivägen vissa gånger. Inte för att Patrik gjort nåt för att jag ska känna så. Bara jag som tycker att jag ev borde varit i vägen...tjejer...Han och jag också tycker ju att det går skit bra att bo ihop så det är inte det, men det är väl så att jag bor i alla hans grejer och jag har bara en väska och några smågrejer.
Ingen idé att flytta några grejer direkt bara för 3 veckor.´
Känns alltid som man vill ha något som man har i sin gamla lägenhet...lite drygt.
Hans ex...mamman kom igår och direkt så känner jag mig obekväm. Så fort det plingade på dörren kom känslan av osäkerhet.
Kändes som hon kände sig jätte hemma där och inte jag. Sprang runt och drack kaffe...Kände mig ivägen igen. Ville bara därifrån.
Fatta inte detta fel. Tycker faktiskt att det är jätte bra att dom har bra kontakt. Underlättar ju verkligen. Jag vill inte ha kontakt med henne bara. För jag mår alltid konstigt efterråt. Tycker dom har ett sånt starkt band och då påminns man alltid att jag inte har det...
Sen kom Patrik in och gav mig en kram och då gick det inte att stå emot. Tårarna flödade. Barnen sitter i andra rummet. Kände mig inte bekväm och stackars Patrik. Han trodde nåt var ju jätte fel. Det var ju bara att det vart så mycket att tänka på och för mkt på en gång. Behövde bara lite egentid så allt går bort. Vet ju att det går över på en timme. Är ju inte första gången som jag kan känna att det blir lite mkt på en gång.
Fick förklarat för honom sen vad det var och att det verkligen inte var något som var så fel egentligen.
Jag tycker det är skit mysigt att bo med honom!
Mycket riktigt efter 30 min så känd jag att allt började släppa...jag fick ordning i min väska och jag hämtade plattången och sygrejer. Det var det som krävdes. Sen var allt borta. Hela dan har varit jätte bra sen dess.
Jätte mysig dag.

Nu har Patrik nattat tjejerna och det är dags att kika på 21 filmen.
Ha en go kväll...kände att jag bara ´behövde skriva av mig. Inte alltid bara toppengrejer på bloggen. Allt är inte rosenrött alltid fasten det varit det till 99 % nu  i ett halvår....den 7 feb...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar