lördag 2 februari 2013

Barnvagnsdjungeln :)

Idag var det dags att ta tag i barnvagnsbestyren...
Har haft lite ångest, alla har olika vagnar och alla är så otroligt olika och finns en uppsjö av märken.
Hur i satan väljer man. Går man bara på utseende, går man på pris, går man på känsla...

Vi gick först till Babyproffsen och körde runt lite...Brio go har ju varit en favorit när man kikat på bilder så jag var ju helt inne på den, men när jag kommer dit så känns den inte 100 %.
Hjulen känns för små, hittade inte nån annan vagn heller som kändes bra...oj tänkte jag hur ska det här gå...dom har ju typ alla märken där.

Så gick vi vidare och handlade lite kläder till Patrik och innan vi skulle gå så hittade vi en till barnvagnsbutik, happyland. Tänkte vi går in och kikar där med.
Där hittade Patrik en vagn som kändes bra som hette Trille Viper. Jag kände mer för ett "viknedhantag" men den var ändå ok.
bild
Så här såg den ut.. Kändes lite bättre med vridbara hjul och ändå lite större hjul. Packgrejen under vagnen kändes också bra. Den är fullstor eller vad man ska säga.
Ja helt ok vagn men jag kände inte 100 % eftersom jag ville ha ett handtag man kan vika ned...(jag som varit helt emot det innan, men helt plötsligt är det de jag vill ha..skumt)

Sen nästan när vi skulle gå så gick jag en sväng till och då såg jag en annan vagn...Brio smile.
Den var himla lätt och smidig när man gick runt med den, skönt handtag, vikbart hantag. Dock liten pack grej...Kändes bättre än Brio Go och den blev pytteliten också när man skulle lägga ned den i bagageutrymmet.

Denna var lite mer vad jag tänkt.
Liggmåtten i vagnarna är i stortsätt lika. Det är designen som är annorlunda och att ena handtaget går att vika. Ja den här kände jag mer för, men som sagt en liten packgrej...hur viktigt är det??? ja jag vet inte riktigt.

Men vi är nöjda att vi fastnade för någon vagn :) Vart som sagt lite orolig där efter babyproffsen, men nu ligger valet på 2 vagnar. Egentligen spelar det inte någon roll, men jag tycker nog Brio för handtagetsskull :)
Tror Patrik mer är inne på Trille Viper.
Ja vi får fundera lite och se vad vi kommer fram till.
Det var ingen fara med leverans i alla fall vilket är skönt. Tar några veckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar