torsdag 21 februari 2013

Livet förändras

För 2 år sen trodde jag inte alls att mitt liv skulle se ut så här!
För 2 år sen så när man kom hem så var det soffan som gällde. Lägga sig framför datorn, tv:n. Ev plocka undan lite.
Efter att jag ätit så ställde man ned disken i diskhon och diskade senare på dagen, men oftast var det dagen efter eller 2 dagar efter om det räckte.

Idag...stressar lite hem varannan vecka.
Sätter oss och äter som en familj.
Tar reda på disken direkt och gör fint i köket. Plockar och fixar.
Tvättar och viker tvätten direkt jag kommer upp oftast.
Lämnar barn på fritids, flätar hår.
Och gravid.
Allt på 1,5 år drygt.

Det jag vill säga med detta är att man tror aldrig att det ska hända en själv. Kändes som jag var den eviga singeln. Alla hittar någon utom jag..
Visst hade man sina ljuspunkter men ofta så kommde negativa tankarna upp speciellt innan jag träffade patrik.

Idag är en dag närmare ditt bröllop, en dag närmare att hitta honom. En dag närmare ditt framtida barn.
En vän till mig sa det till mig och så är det faktiskt :)

Nu kanske inte alla vill ha det livet jag lever. Det var inte det som jag trodde heller, men lyckan tar en in på konstiga vägar ibland.

Kramar i vinterkylan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar