söndag 28 december 2008

Imorn åker jag tillbaka...

Hejhej,
Idag har det varit full fart hela dagen. Lite trött måste jag erkänna.
Tittade på mission impossible 2 igår kväll och den slutade inte förrän 0030 och så hann jag bara lägga mig så kom Maja och ville sova vid mig. Mysigt!

Jag och syrran hade värsta skrattdagen igår. Det är inte bara att man skrattar utan vi skrattar så tårarna rinner...Vad vi kan vara flamsiga och ha så otroligt kul ihop utan att göra något speciellt. Fick ett antal skrattanfall igår när vi satt i soffan och fredrik bara tittade på oss och flinade..han tycker nog inte att vi är riktigt kloka...menmen kul har vi i alla fall.

Har knäppt massa kort på barnen. Dom lekte så himlans kul igår...Casper ser verkigen upp till Maja och härmar henne mest hela tiden vilket hon också gillar. Bossiga Maja =)

Idag vaknade Maja 0700 och sa - Ia, jag vill att det ska vara morgon nu för jag kan inte somna om. Ok tänkte jag, det är väl bara att gå upp då. 2 Minuter senare sov hon =). Sen kom Casper istället en liten stund senare och de första han sa var -Ia traktor sönder...på sitt lilla språk och sen hoppade han på Maja och så var dagen igång!

Tog en lång prommis med syrran på 1,5 timme hem till Mamma och Pappa och fick mat. Hade Cappe och Maja i vagnar. Maja ville promt följa med. Vi skulle minsann inte få gå själva.
Låter så hemskt när hon säger -Men Ia jag vill ju bara vara med dig och sen hennes hundögon...då smälter ju jag! Idag så var det syrran som sa ja och inte jag. Var ju inte nåt problem egentligen att hon skulle följa, vi lånade bara grannens vagn.

Mysigt att hela familjen var samlad hos Mamma och Pappa. Inte så ofta det händer.
Imorn blir det tillbaka till verkligenheten igen och Göteborg. Ska bli skönt men det är alltid lika jobbigt att åka ifrån dom här hemma. Saknar dom halva tågresan sen brukar det släppa lite.

Ikväll ska jag hem till syrran och titta på mission impossible 3...var ju inte tänkt så men så sa syrran att -men du åker ju imorn och sen är det ju ett tag tills du kommer igen...så var jag övertalad =). Tror hon tycker det är mysigt när jag kommer och bor över...undrar vad Fredrik tycker...haha är ju där mest hela tiden när jag är hemma.

Fredrik är jätte duktig på att pilla med saker hemma och nu har han satt upp en duschvägg i ett av badrummen i glasbrickor eller vad man ska säga. Jätte fint vart det. Får väl lägga in en bild på det sen nån gång.

Imorn ska jag och syrran kika på brudklänning innan tåget går. Dom ska gifta sig den 30/5 nästa år så nu är det dags för klänning. Så kul att hon vill att jag skulle med och kika. Så härligt att vi står varandra så närma att man vill ha med sin syster, speciellt vid sådana här tillfällen.

Här kommer som sagt lite bilder från gårdagen...nu blir det ju inte så mkt mer barn kort på ett tag så jag lade in lite extra idag =)

Stor kram och hörs snart igen!
M

siiiinka---busar lite


Äntligen fick han sin sinka



Maja ville inte var med på kort men så busade hon så att jag skulle ta ett kort ändå.


Cappe med sin Takto



Vet inte vad dom lekte att en av soffkuddarna var men kul hade dom.



Maja ropar cappe och håller för händerna över munnen


2 sekunder senare gör cappe samma sak och ropar till Maja.


Cappe i sin härliga biltröja. Så himla söt var han i den och hela dan gick han...titta biiil...biiil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar