fredag 26 december 2008

Julhelgen är slut

Hejhej
Ja jag tänkte att jag också skulle börja blogga nu så att mina nära och kära kan följa mig hemifrån.

Idag har vi haft en underbart kul dag.
Började med att Maja ringde och väckte mig och hon började att säga - Hej Ia nu har jag ringt och väckt dig. Jag väckte dig Ia. Sen värsta utlägget om nåt helt annat.
Sötisen. Hon är den finaste tjejen jag vet.
Hon är inne i den roligaste perioden...har nog sagt så om alla åldrar hon varit i..haha men nu babblar hon som satan.
Om hon ska berätta något börjar hon med världens harang ... ungefär så här...Ia vet du vad...faktiskt...så är det så här...att...

Sen satt jag och pratade med min vän Kristin över msn...vi är alltid lika roliga när vi pratar...kan lixom inte säga hejdå. Så säger men nej men nu ska jag äta frukost...så babblar man i 10 minuter till och så en gång till. Tror jag sa att jag skulle gå och äta 5 gånger innan jag kom iväg till köket.
Så klockan 1200 så började jag och pappa och fixa frukosten som blev en brunch eftersom vi skulle i väg till leksand kl 1430. MATCH...Leksand - Almtuna.
Det roliga är den här gången att Maja och syrran ska med.

Gick runt på stan en sväng och hämtade biljetter och tänkte kika lite om det finns nån fin klocka att köpa nu på mellandagsrean...men i Borlänge så har ju i stort sett bara kupolen öppet och där var inte jag pga allt folk...så jag gick runt i ett ödsligt Borlänge där typ lindex var den enda affären som hade öppet. Blir till att kika på klocka imorn och trängas på kupolen ändå.

Sen bar det av till Leksand och jag tror Maja babblade hela vägen upp om allt möjligt.
Jag och syrran knäppte som vanligt massa kort när vi är ute på nåt. Syrran är lite bättre än mig på att komma ihåg kameran. Alltid samma sak...självporträtt...haha roligt att vi är precis lika dana.
Maja var jätte duktig. Hon tyckte att det var lite högt ibland men annars tyckte nog hon att det var roligt och mysigt att vara med oss.
Eftersom pappa är ett sann leksands fan så har ju han ståplats biljetter på varje hemma match och vi köpte sittplatser så att det skulle vara bekvämt för Maja.
Leksand 4 - 0 Almtuna.
Yippi!!!

Maja somnade i bilen hem efter ha försäkrat sig om att syrran skulle väcka henne när dom kom hem så hon skulle få bada.






Nej nu ska jag läsa lite på syrrans blogg och sen ska jag ta och hoppa i säng.
Kramar i vintermörket från mig.

1 kommentar:

  1. Hi hi, kul att du börjat blogga med! Vilka fina kort, haha, jag har likadana! Puss på dig, ses imorgon!

    SvaraRadera