torsdag 2 juni 2011

London

Nu ska vi se...
Tänkte börja lägga in lite kort och skriva om resan lite.
Varit uppbokad rätt mkt på slutet men tänkte försöka förkara vår härliga resa nu.
Kommer inte hinna klart. Jag har bara typ 500 kort att sålla mellan.

Det började en jättte tidig morgon/natt ut till flygplatsen.
Var ändå lite excited genom att jag aldrig varit i London

Vi lämnade av vårt bagage till hotellet som låg vid Heathrow och sen in till stan.
Vi körde snål varianten och körde vanliga tåget in till stan istället för heathrow express.
Trötta kom vi fram och strosade på gatorna.
Gick på oxford street och bara försökte få en känsla för London
Klart som sjutton så de första kortet jag knäppte var på de röda bussarna.
Är man turist så är man =)




Efter ha gått väldigt mycket och rätt långt. Lite hungriga, skapligt trötta kom vi till parken. Utanför stod de och delade ut småsmå cola burkar. Oj va det var välkommet. Var precis vad vi behövde, sen la vi oss ned i parken. Var jätte skönt ute och vi bara låg och halvsov i en timme eller nåt sånt. Hur skönt som helst.

 Strosade runt lite i olika kvarter och åt lunch i soho på ett rätt härligt ställe.
 Turister som vi var så besökte vi urinoaren i telefonkiosken... Det luktade för jädrans illa alltså, men Patricia fick stå ut.
 Dagens besvikelse. Man tror ju att piccadilly skulle vara ett torg och lite folk osv...nej det var detta och sen slut. Var lite neon skyltar och sen klart. Patricia varnade mig men jag tänkte 'jag kommer säkert tycka det är kul ändå '
 Vi gick ned mot vattnet och skulle ned mot Big Ben. Gillar Alleér =)
 Vi kom till en till park. Ingen aning om vad den hette, men vi la oss här med en stund. Så himla skönt att inte har bråttom. Vi hade jätte tur med vädret eftersom det skulle vara sol, moln och regn...

 Wiii stora Ben. Den var verkligen fin och ståtlig. Kul att ha sett. Ser exakt ut som på tv =)

 Turister som vi var så tänkte vi slå 2 smällar i en och köra telefonkiosk och Ben samtidigt.
Gillar det här kortet!


Fick tankarna tillbaka till Scotland yard spelet som man spelade när man var liten.


London eye såg vi också. Väldigt fin, men jag tror inte att jag skulle frivilligt åka upp i den.Jätte hög ju =)

 Vi gick förbi Trafalgar square också. Stannade och bara satt en stund i det fina vädret. Sedan mulnade på och vi trodde att nu hade våran tur vänt, men det gick tillbaka och inte en droppe vi kände på hela dagen.


Sedan blev det restaurang på kvällen. En italiensk och sen sängen. Vi var trötta och skulle bli kul att få åka till San Francisco!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar