måndag 22 november 2010

Att ta livet förgivet

Va det är lätt att ta livet förgivet
Att bara se saker som är dåligt och tråkigt med ens liv.
Att glömma av och leva!
Jag och säkert många fler är så dålig på att säga att man älskar någon eller att man tänker på någon. Att man är glad att dessa personer finns i ens liv.
Livet är en gåva...låter som en klyscha, men idag så känns det faktiskt så.
Så här kommer det.
Älskar er!!!
Min familj, mina vänner, mina arbetskamrater.
Ni gör att jag är den jag är idag. Att jag mår så bra som jag mår.
Tack för att ni finns. Ni är ovärderliga.
Varför kommer det upp idag.
Läste en väns blogg som har genomgått en levertransplantation för 3 år sen idag.
Hon var riktigt nära att dö.
Som hon skriver "Jag kände hur jag förgiftades av att kroppen inte renades"
Hon lever idag för att någon annan dog. Det är så det är!
Tack för alla som donerar organ.
Alla ni som inte är donator, snälla gå in på
Grattis M på din 3 års dag.
kram

4 kommentarer:

  1. Älskar dig också min fina vän!
    KRAM från J och B :)))))

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Fast det var inte en liten fjuttig njure det var ju en lever! ;-)
    Puss på dig hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Ja det var ju så klart en lever...Läste ju precis ditt inlägg innan. Men blandar ju ihop organen =)
    Puss på dig...nu är det ändrat =)

    SvaraRadera
  4. Hihi! Lätt gjort! Stor kram på dig och ta hand om dig vännen!

    SvaraRadera