måndag 4 oktober 2010

Gastroskopi kort

Mitt problem är ju att jag måste dricka mellan varannan tugga annars så fastnar det i halsen.
Kan oftast tvinga ned maten med vatten men någongång så fungerar det inte och då får man gå på toaletten.
Så här ser mitt problem ut.

Ni ser lite beläggning på vänster sidan ganska tydligt.
Sedan är det en liten hinna runt hela "hålet"
Detta är min magmun.
Tycker kroppen är helt fantastisk att titta på.
Det gick bättre med gastroskopin idag kände jag. Fick igång andningen så den hjälpte mig lite med att kontrollera kräkreflexen. Inte så mycket men lite. Man låg och koncentrerade sig på andningen så vart det pyttelite lättare. Sen höll han bara på i typ 5 - 7 minuter den här gången.
När han kom ned till tolvfingertarmen så kändes det i magen en molande känsla...då tittade jag inte på skärmen, men annars försökte jag titta lite för det är så sjukt intressant hur man ser ut inuti.
Nu blir det nog Omeprazol hela livet.
Men gladeligen om jag slipper mina besvär.
Jag skulle se efter ett tag om det går att trappa ned men annars blir det hele livet.
Nu ska jag äta lite frulle och fixa till mig lite.
Kramar



1 kommentar:

  1. Tjohej sis!
    Maja käkar ju också Omeprazol nu för magen (för att kortisonet kan göra att hon får magproblem)! Medicin hela livet är väl en baggis, det gör ju jag och det går finfint, huvudsaken att man får må bra :) Kramis

    SvaraRadera