lördag 2 januari 2010

2010

2010 - nytt år och nya möjligheter
Jag knäppte inte några kort under kvällen...kändes som vi hade rätt mkt ändå.
Jag hoppas jag får lite kort snart av Kamillas Linus så kommer ni får se vilken härlig kväll det var.
3 värdinnor som inte får till ett självporträtt
ett av alla försök

Jag och mina goa vän Jossan...lite senare och lite blankare =)

Puss!
Vi var nere i lokalen kl 9 på morgonen och fixade borden och allt annat som skulle göras och jag måste säga att jag är imponerad hur bra att fixades. Det visades att vi var ett jätte bra team och allt bara flöt på och det var inte massa diskussioner hur vi tyckte det skulle vara utan allt bara var jätte bra. Sen var vi nere i lokalen igen vid 1630 så vi skulle hinna värma mat och slippa stå i köket hela tiden när alla kom.
Visst vart det lite tid i köket men väldigt smidigt.
Vi hade en underbart rolig fest och det var det många som sa...inte bara jag som är lite partisk.
Vi hade dukat jätte fint och fick till bordsplaceringen jätte bra. Kände som alla fick en bra partner.
Vi hade ju 2 memory spel som alla fick ta kort ur och så hade vi lagt kopian på bordet så fick alla leta upp sin plats. Vart som sagt jätte bra.
Maten gick smidigt att få in även om det var ett nervöst moment och viss mat kanske blev lite ljumen...inte lätt att hålla mat varm till 40 pers.
Meny
* Smördegsöverbakad Hummersoppa
*Parmaskinka lindad fläskfile + Potatisbakelse, Rotfruktspuck och portvinssås
*Vit choklad mousse med frukt
Jag gav upp kl 3 och de sista gick vid halv 4.
Här kommer lite bilder på hur det såg ut igår när vi skulle städa...det var en ofantlig äcklig luft när vi öppnade dörren...en sarlig blandning och dofter...


Som sagt vi hade lite att göra.
Men vi är ju ett bra team och det löste sig väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar