söndag 31 januari 2010

Lördagen

Efter ha sovit fram och tillbaka till 1030 var det dags att gå upp. Vi skippade frukosten och drog ned på stan och körde en lunch istället. Vi åt på skafferiet.
Jossan tog en macka med kyckling och pesto.
Jag körde pasta med parmaskinka och nån ostsås.
Riktigt mumma!
Efter maten vart det 2 timmars shopping och det vart lite grann.
Köpte jeans, 2 tröjklänningar.
Ceris collagetröja i modell längre. Så underbart skön.
Axelvaddar + nitar...

Gillar också!

Efter shoppingen åkte jag direkt till Patricia och hjälpte henne flytta massa grejer. Sånt som inte var nedpackat och som vi lätt kunde dra med oss. Så det var bara till att bubba och bära ett tag. Men det gick smidigt och tog några timmar. Jag kände också att jag ville flytta när man såg alla kartonger och inredningsMaria började ta fart....men jag får bo i min lägenhet ett tag till. Jag trivs ju och har urbra läge så jag är väl nöjd ändå.

När jag kom hem från Patricia så åkte jag hem och duschade och sen bar det av till Henke för lite film och vin. Urskön kväll. Satt och snackade lite och sen vart det film, men ingen som var bra så det slutade med att vi tittade på filmen om Tina Turner. Har sett den innan och den var ju ok. Maria höll på att somna i soffan. Märkte att jag snarkade till så då var det bara att sätta sig upp, annars hade jag ju somnat på soffan och inte orkat åka hem.
Jag var väl inte så sugen på att gå ut i 14 gradig kyla i ett par strumbyxor, men det var bara att gå ut och sen var det upp för hala eklandabacken, men jag var hemma på en halvtimme så det var rätt lugnt. Det gick snabbt.

När jag gick hem så lade jag in nyårskorten jag fått från Jossan på Facebook.

Det var min Lördag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar