tisdag 5 januari 2010

Byta Gyn...

Godmorgon,

Trött men på gott humör...kunde inte sova igår så jag tror att jag somnade runt halv 2 inatt. Trevligt.

Idag tog jag tag i att försöka byta Gyn mottagning. Har inte engagerat mig i det eftersom jag bara älskade min förra barnmorska i Alingsås. Hon är så glad, positiv och man blir bara på så gott humör när man gick dit även om det inte är det trevligaste besöket man kan göra. Maria heter hon och har dubbel efternamn.
Nu har jag fått en annan och när jag skulle ringa och byta tid idag så fick jag verkligen inte nån bra känsla och det var hon som skulle göra undersökningen på mig.
Jag frågade snällt om hon kunde titta till min konstiga mjälte också...jag sa självklart inte på det sättet men frågade snällt och försökte förklara min situation. Då sa hon bara, men Maria det förstår du väl att vi inte kan se det. Så gjorde jag ett nytt försök och försökte förklara hur det var och om man gör vaginalt ultraljud så kan man se den, men då sa hon bara då får du boka en tid hos en gynekolog. Har alltid gjort det i samma förrut menmen.

Vet att det är väldigt väldigt ovanligt...tror att det finns 10 fall i världen om detta, men jaja.
Då bestämde jag mig för att byta äntligen.
Har hittat nåt som heter Göteborgs kvinnoklinik så vi får se om man kan få komma in där.

Nej oj va mycket det blev nu på jobbet ...detta mailet har tagit ett tag och skriva =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar