lördag 18 september 2010

Min älskade familj

Det är i svåra stunder som man verkligen märker hur mkt man älskar sin familj och att man står dom väldigt nära. Så är det nu!
Vi ringer varandra och stöttar varandra varje dag.
Känns skönt och få prata av sig med några som är med om samma sak som mig.
Ringde mormor också och pratade med henne också.
Bara så skönt att höra deras tankar och tröst.
Syrran och Fredrik är fortfarande fantastiska. Imponerad att de håller sig så lugna i allt detta kaos som pågår.
Min underbara syster.
Hur är det då med Maja.
Det är nog lite lite lite bättre, svårt att säga, men hon kämpar på.
Väntar spännt på vad syrran ska säga imorn efter ronden och hur dagen har börjat.
Idag fick jag det finaste kortet.
Pratade med Malin och Maja vaknade till och jag frågade syrran om inte hon kunde knäppa ett kort på henne och skicka det till mig.
Känns som det blir lite mer verkligt och mer greppbart för mig eller hur man ska säga.
Vill ju se lilla tjejen.
Först så fick jag ett kort när hon satt upp och ritade en stund på förmiddagen och sen ett kort som hon knäppte på Maja efter vi pratat.
Det kortet var underbart. Hon orkade till och med le till sin moster. Självklart ser hon lite sjuk ut fortfarande, men lilla vännen log snällt åt sin moster. Underbar bild!!!
Varm i hjärtat.
Hur är det med Casper då.
Får ju inte glömma mosters spelevink.
Han kör på som vanligt. Han har hälsat på 2 gånger. Här är ju lite högt och lågt, men det är nog viktigt att han får följa med och försöka förstå varför inte Maja är hemma med honom och varför mamma och pappa turas om och sova där.
Vet inte om han fattat, är nog lite svårt för en 3 åring, men han är glad som vanligt.
Han har ju fått varit hos mormor och morfar i husvagnen, hjälpt mormor och städa =).
Pratade med honom en sväng idag och han sa att han skulle dammsuga hos mormor, Maja är sjuk och sen frågade han om inte jag ville följa med till husvagnen.
Han är lite svårt med avstånd =). Först frågade han om jag var hos mormor Gun...haha ja undra vad han fick det ifrån. Han är rolig han.
Nu ska jag ta och borsta gaddarna och krypa ned i sängen.
Kram och håller tummarna att imorgon blir en ännu bättre dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar