söndag 16 maj 2010

Vilket Bröllop!

Vilken underbar dag det var igår!

Började med Kyrkan. Tårarna rann hela vigseln, jag som trodde jag grinat färdigt men nej.
Vid ett tillfälle tittade Johanna på mig och skrattade, hon hade nog koll att jag skulle grina =)

Johanna och Michael var så himla fina! Hur fina som helst och just när de stod och höll i ringarna så sprack det upp ute och solen tittade fram. Kunde inte komma mer passande.
Michael gjorde inget minspel för att få Johanna att skratta och han trodde att han väntat i 3 sekunder med att svara ja, men jag är ledsen Michael det var bara typ 2,5. Men jag kanske kan mutas om det skulle behövas =).


Sedan drog jag och TM Martin iväg till Gräfsnäs och till Lindelövs slottscafé.
Där var det full rulle och jag och Martin styrde upp det sista innan alla skulle komma.

När vi skulle hållt vårt välkomsttal så var det drygt hälften som kommit bara så det var bara att stuva om i programet och hoppas på det bästa.
Vi hade fått några extra tal på kvällen men inte så många, däremot så hade vi fått in 14 telegram vilket var ett par fler än vad vi kunde tänkt oss. Vi fixade till det sjukt bra om jag får säga det själv.
Vårt program och våra hålltider som vi hade var skit bra. Vi slängde till och med in lite små bensträckare emellan åt som vi verkligen inte planerade för.


Bästa talet var Johannas bror! Så sjukt rolig person. Han höll ett tal som verkligen inte innehöll något, det är svårt att förstå men det var det som det hela gick ut på typ =)
Ställde sig på stolen med och pratade så alla skulle se!


Johanna och Michael var så himla nöjda med vår insats och jag och Martin var sjukt nöjda med. Det var inte en jobbig kväll alls utan allt bara flöt på kändes det som. Vi var lugna och inte nervösa mer än typ dom första 2 gångerna man reste sig upp. Jo under mitt tal så var jag nervös. Strykte lite grejer 5 minuter innan talet...så typiskt mig!
Det bästa....jag klarade mig utan att börja gråta vilket är världens bedrift =), på ett ställe så brast rösten och jag kom att tänka på att nu du...nu kommer tårarna men dom stannade snällt i ögonen istället.


Festen tog slut en bra tid och vi kunde åka hem nöjda och väldigt trötta.

När jag skulle gå så sa Ann (Michaels mamma) att köket och personalen på Lindelövs var jätte nöjda med vår insats med och sa att det var ett väldigt bra TM par som de hade fått tag i.
Vi satt jätte bra och med blicken mot köket så man hade bra koll över om någon stod och väntade på något svar.
Allt fungerade jätte bra med maten också, när den skulle komma ut, när avdukning skulle ske, påfyllning i glasen osv.


Ligger här i hotellsängen på hotellet i Alingsås och ska snart på en hotellvisning.
Många känslor i kroppen! Lättnad för att det faktiskt är över, lite ledsen för att det faktiskt är över eftersom man längtat efter denna dagen och vi har pratat om det så länge och lycka att vi gjorde det bra och att det blev en lyckad kväll.


Maria har växt lite till nu. Även om man tyckte att det var lite jobbigt att ha fokus på sig själv där så fixade jag/vi det och nu kan jag lägga till det på min plus lista att vara stolt över =)


Tack Michael och Johanna för att jag fick vara med på er dag och vilken underbar dag det var.

Kort kommer...när jag kommer hem.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar