måndag 12 juli 2010

Älskar Lars Winnerbäck

Vilken helg igen...
Fredagen var jag helt färdig. Jag är jätte bra på att boka upp mig på alla möjliga grejer och sen blir det för mkt. Så i fredags så messade jag Jossan och sa att jag inte kommer tidigare än kl 18 på lördagen. Jag kände att jag behövde tid för mig själv, sova ut och bara kunna ta det lite lugnt.
Så tvingade jag mig att sova eller ligga kvar i sängen tills kl 10. Äntligen kände jag mig utvilad och pigg. Det var nog bara det som behövdes. Jossan ringde när hon vaknade och vi kollade upp läget hur dagen skulle se ut och jag frågade när jag fick komma...så jag sa "kan jag komma vid 14". Jossan bara skrattade. Sagt och gjort så åkte jag till Falkenberg mkt tidigare än planerat men underbart. Vi köpte lite glass och lade oss vid stranden och slappade i våra solstolar.

Sen var det dags att åka hem till Jossans föräldrar för en middag och lite vin.
Gud va roligt vi hade!!! Dom är ju för roliga Jossans föräldrar.
Vi skrattade nästan hela kvällen och glasen fylldes på och sen så gick vi ned till "laxen" det är en pub som ligger nästan vägg i vägg med Jossans föräldrars lägenhet.
Där satt Carro och Matt. 2 kompisar till Jossan. Vi satt där och snackade och hade riktigt skoj och sen fylldes det på med folk så vi var väl 10 pers kanske eller nåt sånt när det var dags att gå hem när de stängde.
Somnade gott men supervarmt var det.

Söndagen var det som en vägg när man gick ut. Det stod helt stilla och väldigt varmt.
Jag och Jossan sov länge och sen gick vi och åt frukost på "Stålboms" eller hur det stavas.
Efter "frukosten" så gick vi hem till Jossans kompis Victoria och lilla Alma.
Alma sov så gott så det var härligt med lite vanligt tjejsnack. Synd bara att hon inte vaknade innan vi fick lov att gå, menmen. Dom skulle också på Winnerbäck på kvällen så då skulle vi ju få se henne då.

Sen bytte vi om och så tog vi cyklarna till Kamilla och Linus som hade styrt om med lite kubb och grillning med grillkorv innan konserten. Det kom lite störtskurar och sen var det bra. Det började klarna upp när det började närma sig.
Vi tog oss till Falkenbergs IP eller vad det hette där de skulle spela.
Mycket folk och vi satte oss på öl området. Bredde ut våra filtar och satt och tog ett glas rosé i solen. Sen började det mulna på och rätt som det var så kom det världens skur, så det var bara att sno ihop filten och ta skydd =) sen köpte vi poncho som vi hade på oss.

Melissa Horn spelade och det var jätte skönt att lyssna på men hon är lite små tråkig känner jag. Jätte fina låtar, men hon kan inte det där med mellan snack riktigt. Hon pratar så tyst så ingen knappt hör. Kanske jag är lite kritisk men det var samma sak på Peace and love. Man hörde inte vad hon sa när hon skulle berätta nåt.
Hon kanske är så blyg eller nåt jag vet inte.

Sen var det Laleh. Jag är ju inte nåt fan av henne så där, eller det är väl att man inte lyssnar på henne och inte kan hennes låtar. Nån låt är ju bra men det gjorde inget, vi satt och babblade på filten istället.

Sen kom han. WINNERBÄCK.
Stod själv på scenen med en gitarr och sjöng typ 4 låtar innan bandet började spela.
Riktigt bra konsert och jag sitter här och ryser.
Jag tänkte på när jag såg honom första gången, det var på peace and love förra året och jag sa till Patricia efter ungefär halva konserten att nej "nu kan vi gå nu börjar det bli långtråkigt". Patricia sa blankt nej och det var kanske bra det för det var efter den konserten som jag började gilla honom. Kan förstå henne nu när jag hört massa låtar med honom vad hon menar. Jag stod där lyrisk nästan i 2 timmar. Efter 1 timme så tänkte jag att jo men nu är det nog snart slut och där i mitten var det lite låtar från nya skivan som man inte lyssnat så mkt på så då var det inte lika roligt, men sen flög tiden iväg och sen hade han spelat i nästan 2 timmar. Så gick de ut och kom in igen och körde Elegi...me like!! + en låt till och sen tackade de och gick ut. Sen ropades dom in igen och körde 2 låtar till. UNDERBART.

Kramade om Jossans härliga kompisar innan vi åkte hem!

Upp tidigt idag och tog tåget in till Göteborg för lite jobb.

Känns kors i taket som det äntligen lugnar ned sig lite, men nu ringer folk om långresor hela tiden som man sitter och pillar med så man har att göra ändå.

Kort kommer i eftermiddag från helgen.

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Tack älskade vän för en super mysig helg!!
    Är helt slut, får inte mycket gjort på jobbet... Ses snart igen = )))
    PUSS

    SvaraRadera