måndag 5 juli 2010

Peace and love helg..."lite kort"

Peace and love 2010
Började med Lasse Lindh. Mysig och trevlig konsert.

Jag och Patricia i publiken Vi fortsatte med ett värdelöst band enligt min smak..kommer inte ihåg vad de hette ens

Törstiga som satan var vi efter konserten så vi sprang till "vattenhålet"Dagens bästa konsert!!! MIKA Han sprang runt på scenen och fattar inte hur han kan sjunga så höga toner. Härligt disko.

Sedan såg vi också Dileva som inte var bra. Vi lyssnade 2 låtar och gick hem och sov =)

DAG 2!!!

Började med Hoffmaestro. Så jäkla bra band. Dom röjde runt på scenen och jag diggade helt klart med. I slutet på konserten skulle vi göra vakterna lite nervösa så vi skulle springa höger först och sen vänster osv. Som dom 30 åringarna som vi är stod vi där " öhhh det här kommer ju inte gå bra" men det gick alldeles utmärkt och det var skit skoj. Mkt bra start på dagen.

Gänget. Jag, Madde och Patricia

Mkt varmt!!!

Vi fortsatte till Melissa Horn. Älskar verkligen hennes musik. Jag råkade ta bort kortet och orkar inte sitta och pilla med det igen så det får duga med en bild på mig vid sidan av scenen med kondom reklam =). Patricia fick ett kit med kondom, glidmedel och instuktion.

Jag ser lycklig ut trots att det inte var mina...haha
Oj tydligen är inte korten iordning för här kommer Hoffmaestro

Det var lite dags för öltältet tyckte vi
Mina underbara vänner!
Han som sjunger jobbar på för Therese på JC så klart vi skulle se Goodlooking trash. Riktigt bra var dom också. + i kanten.

Vi kikade på Robyn också men jag har tyligen tagit bort det kortet med =(
Hon är cool Robyn. Vi stod på ett dumt ställe och kollade på henne så konserten vart inte så himla bra för oss. Vi gick istället och satte oss och väntade på kvällens höjdpunkt KENT!
Inte så mycket folk än, men det var skönt med lite "slapp" för våra ryggar.
Det mörknade och blev lite kallt så vi satt och myste under filten en liten stund innan dom började
Nu är det igång!!
Vi stod precis vid staketet och hade jätte bra sikt. Mkt bra konsert men kände inte att jag är sånt fan att jag vill stå och kika i 2 timmar. Jag gick efter 1 timme och 10 minuter kanske. Sen fick jag höra senare att de hade bara spelat i 1,5 timme, segt då hade jag ju kunnat stått ut =)
Dag 3!!!
Underbart väder och idag så tänkte vi att vi skulle ha lite tid med Rosé innan konserterna.
Vi lade oss på en filt och så fick folk komma dit och umgås innan vi skulle in på Lily Allen
Gapflabb. Älskar verkligen det här kortet
Vi som satt och myste på filtarna
The girls
Olof ville så gärna visa sina muskler så varsågod =)
Dags för Lily Allen
Inte världens bästa konsert. Hon stod mest stilla på scenen och var lite oengagerad så vi lade oss ned och då vart det faktiskt lite bättre.
L som i Lily =)

Madde ser nästan lite kär ut..haha
Das för att få lite mat i magen nu också. Lax, romsås och potatissallad. Finmat på festival =)
Dags för nästa konsert. Hm...den här konserten har nog jag glömt bort märker jag nu.
Bajamajor i bakrunden...
Innan kvälls konserterna så tog vi en sväng i öltältet.
Underbara Johan och Therese!!!
Europe spelade och vi satte och lyssnade och dansade inne i tältet. Grym stämning

Sen var det dags för den bästa konserten för dagen. The Ark!
Vi stod jätte bra till och såg skit bra. Även om jag inte diggar kläderna så gillar jag dom!
wiiii

Var så grymt sugen på baconchips....Så här glad vart jag =)
Gjorde en låt också.
Chips chips chips, baconchips, det är, det är vad jag vill ha(musik mera mål låten)
Dag 4!!!
Last day=(
Patricia matchar...
Fick en tandborste när vi gjorde en undersökning om peace and love
Sen fick vi också en dalahäst gnuggis
Här är vi på väg och ska knäppa lite kort i LOVE skylten som de ställt upp

Posa!!!
Patricia trummar på Connys huvud.
Conny har precis sjungit Zoo låten.
Vi tar kort springandes till bajamajor. Ska på hästpojken och är lite sena.
Tydligen inte nå kort på hästpojken heller...Men kort på Mando diao som vi också såg.
Helt ok. Tycker ju bara vissa låtar är bra.


Madde i öltältet. Hon är vår joker iår!
Dags för årets sista konsert!!!!!
JAY - Z.
Nedräkning
On stage
Vi stod rätt nära och det var en grym stämning. Jag som inte är så mkt för "rap" men jäklar var man var igång. Magisk konsert!
Vi var inte så långt ifrån...tydligen var det runt 35 000 personer som såg honom.
Jaha då var det slut för iår...buhu!
Dag 5!!!
Dags att åka hem.
Var bättre ordning det här året. Kravallstaket och vakter som såg till att det flöt på bra att komma ned till spåren. Alla har inte kommit än men ändå väldigt fullt på perrongen.
Biljetterna kollas på perrongen innan man kliver på tåget för att underlätta för tågpersonalen. Det satt folk överallt men vi som är "vana" besökare bokade såklart 1 klass så vi slipper trängas och knappt få plats. Underbart!


Katrineholm och superfint väder. 6 minuter stek innan tåget kommer



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar