onsdag 28 juli 2010

Borlänge

Va mysigt det varit att mamma och pappa kom och hälsade på.
De fick såklart jobba också =)
Söndagen gjorde vi inget mer än att slappa i soffan och titta på kort sen Grekland och kolla på 2100 filmen på 3 an. Var en riktigt bra film. Till och med mamma höll sig vaken så då måste den varit bra.

Måndagen åkte vi i hyffsad tid till Ullared och gissa om det var folk där...jojomensan. Ingen direkt kö men inne där var det smockat. Vi köpte lite smågrejer. Ny dörrmatta, stolsdynor, handdukar var väl det jag köpte typ.
Sen bar det iväg till IKEA. Lika bra att ta det med samma dag =)
Där var det bara meningen att jag skulle ha ett sängöverdrag, rullgardin och ben till min säng. Kom hem med en skoskåp, blommor,matta också. Vart himla bra.
Måndags kvällen gick åt att skruva och greja med de nya sakerna som vi köpt och sen så gick jag och pappa ned till Liseberg och kikade på lotta på liseberg. Var rätt skoj. Var riktigt mkt folk men vi gick in från sidan så då fanns det plats.

Tisdagen så fick jag hjälp att sätta upp hyllan i köket och så packade vi in min gamla säng för den skulle till soptippen. Drog vi iväg hemåt. Var i Borlänge vid 1730 och då körde vi en fika hos fam. Blomqvist. Jag stannade såklart kvar hos syrran.

Idag.
Jag och mamma ska vara barnvakt för syrran och Fredrik ska till en stuga med några kompisar en natt.
Torsdag kommre dom hem så jag följer nog med mamma hem kanske. Vi får se vad jag hittar på då.

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar