fredag 20 februari 2009

Melodifestival...

Godkväll.
Nu sitter jag här i min extra säng och ska snart krypa till kojs.
Dagen har varit full med roliga saker.

Började med att åka in och äta lunch med syrran. Träffade även Therese men vi kunde inte luncha idag, men fick säga hej i alla fall vilket var kul!
Sen skulle vi handla en vin flaska på systemet till ikväll...dom bad efter leg på syrran och hon hade inte det med sig, så jag legitimerade mig och sa att hon var ju min stora syster...tanten i kassa sa att nej så fick hon inte göra. Syrran sa då att jaha..ok men då får väl jag ställa tillbaka den då eller... men det gick bra.
Då började jag fundera. Hur länge är det krav på att ha med sig "legget" till systemet??? Måste man ha med sig det till man är 40-50???vart går gränsen. Syrran fyller 33 i år och tycker väl att dom i kassan borde se skillnad på en 20 och en 33 åring...menmen jag kan ha fel!

Efter det så hämtade jag barnen! Hade verkligen längtat hela dagen efter att få hämta dom.
Cappe sov men vaknade med ett leende när han såg mig och Maja kastade sig runt halsen så jag tappade balansen. UNDERBART.

Väl hemma hos syrran så ringde min härliga mormor och sa att hon vunnit 2 biljetter till genrepet för melodifestivalen. Det är ju Leksands tur den här gången! Klockan var 15 och vi hade planerat en helkväll men det var bara att planera om.
Hämtade syrran som kom från jobbet och sen handlat. Äta, fixa och sen åka. Kl 19 skulle det börja och vi kom till Leksand precis i tid...lite svårt med parkering men men...inte helt oväntat!
Tydligen började hela grejen 20.
Vi fick rätt bra platser. Satt på parkett och rad 18. Såg allt skit bra.
Rätt bra låtar förrutom 2 som jag verkligen inte gillade...de andra var rätt trallvänliga.
Jag tror på Molly,EMD,BWO. 2 av dom tar ju sig vidare tror jag.

Nej nu kommer Maja och ska lägga sig vid mig. Kommer sova så där i natt, men vad gör en natt=). Det är rätt mysigt ändå.

Natti Natti och tack mormor för biljetterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar