tisdag 7 april 2009

Full fart i Borlänge

Hej,
Här är det soligt och skönt ute. Underbart!
Jag var på hockey igår och det var länge sen jag såg leksand ha den kämparglöden/hjärtat/viljan att vinna.
Helt underbar match. Massa bråk och hett emellan åt. Vi satt ovanför spelarbåsen och hade en himla bra plats tyckte jag i alla fall. Tror att man börjar bli lite gammal när man säger att det är skönt att sitta men ändå...jag är ju 30 =)

Åkte hem till syrran igår efter matchen och skulle sova över eftersom jag skulle lämna barnen imorse. Jag somnade inte förrän efter 1 och sen kom Maja in och promt ville ligga i samma säng som mig. Annars så brukar hon ligga i bäddsoffan bredvid, men inte inatt...får väl säga att det är mysigt också men när man vet att dom antagligen vaknar 6 så kände man lite mer för sömn just då ;)
Jajamen 6 vaknade Maja och inte ville sova mera. Sen sa hon Ia jag vill att du ska titta när jag spelar spel...sen kom Casper och så var dagen igång.
Fredrik och Malin åkte vid 7.15 och sen så fixade jag det sista hemma och åkte iväg vid 8.25 kanske.
Barnen skulle vara påskkärringar idag...målade nog dom 4 gånger innan jag gav upp.. Casper bara drog bort det, men lite fräknar har han iaf kvar tror jag...

Åkte sen och letade på 2 mackar efter creme fraice som vi skulle ha till middag men så gav jag upp när varken statoil eller ok hade. Får ta det sen.
Hem och äta lite frukost, handla, skicka iväg rekomenderat brev. Lämna påskmaten i syrrans kyl och sen till mamma och lämna hennes mat.
Snart blir det ned i tvättstugan, mat och sen till dagis och hämta "skitungarna" =).
Hoppas de vill ut och cykla lite idag med. Är så mysigt...kanske för att man kom ihåg hur det var när man fick ta fram cyklarna själv när man var liten.
Kommer ihåg att när det började bli vår och tort på marken att man ville dra ut dom på en gång.
Någongång så sa mamma och pappa att snön måste bort först innan det går att åka!
Sedan cyklade alla på vår gata i Ornäs. Tacka vet jag Skutvägen!
Där syrran bor nu så är det massa barn i samma åldrar som bor så dom kommer få samma känsla som mig och min syster tror jag när de växer upp.
Barnen springer och leker lite kors och tvärs med varann...det gillar jag.

Nej nu ska jag nog ställa mig och göra iordning lite potatis.

För er som undrar hur det är med mamma så är det mycket bättre.
Varit ned i tvättstugan idag och är mycket piggare.
Går väldigt snabbt framåt. Hon kämpar på!

Ha en skön dag i solen, det ska jag ha.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar