lördag 11 april 2009

Påskafton

Hej alla.
Hoppas ni har haft en skön påsk. Det har jag.
Fullt upp men skön påsk.
Maja sov här inatt mellan mig och mamma. Var jätte mysigt och jag satte i öronproppar för att jag skulle få sova lite. (sover så dåligt när jag sover med barn eftersom jag lyssnar till exakt alla ljud).
När klockan va 0530 vaknade jag av att Maja typ låg på mig och sen en armbåge i ryggen och hennes häl på mitt lår..skönt...nej men så försökte jag flytta henne men nej...hon rullade så fint tillbaka. Kunde inte riktigt somna om för sen när man känner att "jo nu ligger jag hyffsat" då kommer ett ben eller arm farandes igen. Puh men det är ju bara en natt och även om man blir lite frustrerad så är det bra mysigt också.

Åkte med Maja till syrran vid 11 och då tog vi först en sväng förbi mormor för att hämta lite mat till påskmiddagen och sen förbi Statoil för att köpa grädde.
När jag kom till syrran var det bara att köra igång med all mat och stök.
Gjorde min första Jansson och den vart riktigt god...kunde vara lite mer anjovisspad i menmen.
Sen hem till mamma och pappa för att hämta dom och sen tillbaka och laga det sista av maten och sen kunde jag slappna av.

Ja som sagt det har varit en hektisk vecka. Rolig men också lite jobbig.
Hämtat/lämna barnen och mellan varit här för mamma.
Men ändå skönt att jag fått varit där för henne nån gång när hon varit där för mig så många gånger. Skulle jag göra om!

Imorn ska jag bara ta det lugnt. Ska nog lägga mig lite i solen och bara slappa med en bok eller sudoku kanske. Sen bär det av till Göteborg på måndag. Åker redan vid 12 så jag är hemma vid 17.
Har inte sån jätte hemlängtan faktiskt vilket har varit skönt, men visst saknar man lite ensamheten i lägenheten...eller mer att få vara med sina egna saker och sova i egen säng.
Men det är och har varit himlans skönt att vara hemma så länge. Har fått umgåts med mamma och pappa den här gången som jag inte annars gör så väldans mkt när jag är hemma.

Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar