söndag 26 april 2009

Underbara helgen i Falkenberg

God kväll alla glada.
Har haft en underbar helg i Falkenberg.
Jag behövde detta efter allt på jobbet. Kunna slappna av och bara vara.
Fredagen var jag riktigt seg eftersom huvudvärken var tillbaka och segheten hade satt in.
Första glaset var väl lite segt, menmen.
Var först hemma hos jossan där bland annat Markus syster var med. Var första gången som jag såg henne sen det tog slut med Markus.
Var underbart när hon senare på kvällen sa att hon ser mig som en av hennes vänner och inte Markus ex.
Trodde väl inte att hon skulle vara konstig mot mig men det var verkligen skönt att höra.

Måste väl erkänna att jag har tänkt massor på Markus.
Men han har tjej nu så det är bara att försöka slå bort tankarna.

Grejen var ju att jag gjorde slut med Markus för att det var inte rätt tid för oss.
Kände lite att om några år skulle nog det vara rätt tid. När kanske han haft något mer förhållande och vi förstod varann lite bättre. Minska missförstånderna lite.
Han är ju/var precis vad jag söker/sökte. Han har dom egenskaperna som jag önskar att min kille ska ha.
Var lite grejer som inte fungerade.
Jag kände mig lite för instängd eftersom han nästan gav upp sitt liv för mig kändes det som.
När jag valde att vara med mina tjejer en helg, eller till Jossan en helg så såg han det som om att jag valde bort han. Det var ju verkligen inte det jag gjorde.
Vet hur viktigt det är att vara med sina vänner också eftersom jag har varit i ett förhållande då jag nästan valde bort mina vänner...det vill jag inte göra igen.
Kanske kände han också så för att vi hade ett distansförhållande på 65 mil typ. Jag sa saker som kanske inte var så bra alla gånger också, men ibland är det svårt att sätta ord på det man känner...Det är ju underbart att ens kille ville vara med en så mycket, men det blev för mycket för mig just då.
Jag hade lite åldersnoja...Jag skulle ha varit 30 när han gick ur skolan och det var först då som vi skulle få ett normalt förhållande som jag såg det. Jag kanske såg mest alla hinder istället för möjligheter.
I alla fall så vet man väl kanske inte hur det är om det är för att man är ensam eller om det är så att jag faktiskt vill ha honom.
Men som sagt han har tjej så jag får se till att lägga tankarna bakom mig.

Till helgen.
Fredagen var det fest på Grand hotel, var rätt kul faktiskt.
Var lite kändis tema och några hade klätt ut sig.
En kompis till Markus var där och var utklädd till Batman, en annan var utklädd till Asterix...haha provade både men dessvärre eller bra kanske att det inte finns kort på det.

Här kommer kort sen i Lördags först.
Sov länge och sen åt vi frukost och fick besök av Jossans föräldrar...dom är verkligen helt underbara.
Ingrid var lite stressad för dom skulle iväg och Christer öppnade sig en öl och satte sig ned och babblade en stund medans Ingrid stod och ville iväg...hahah var lite kul.
Träffade dom lite senare också.
Gick på stan och drog runt en sväng och satte oss på en parkbänk och läste lite skvaller i solen.
Är så underbart att man bara kan sitta och vara tyst och ändå ha det gott.


I solen med skvaller tidningar


Jossan på Harrys. Vi tog ett glas Rosé innan vi gick och hyrde film och hade en slappdag i soffan.





Nästan så man blir lite sugen nu med...=)
Lite vitlöksbröd vart det också
Söndag:
Låg och babblade i sängen i någon timme och sen lite god frukost.
Klädde på oss och tog en sväng runt ån. Så himla fridfullt det är.
Så underbart det är i Falkenberg.



Klart det ska vara ett självporträtt också.
Hur skulle det gå annars =)



Sen ett litet tokkort är ju inte fel.
Efter promenixen så var vi hos Victoria.
Hon och hennes kille Peter har flyttat in i ett hus i Falkenberg.
Hon är med barn också så det var kul att se både huset och se hur stor magge hon fått =)
Var helt underbart.
Det fina vädret hade kommit och vi satt ute på deras altan och åt kladdkaka och satt och tjöta.
Jätte mysigt verkligen.
Får samma känsla när jag kommer in i deras hus som jag gör när jag kommer hem till Johanna och Mikael.
Så hemtrevligt och så lugnt och skönt.
Stannade väl i 2,5 timme kanske. Sen fick vi nästan lite bråttom eftersom jag skulle åka om 1,5 timme och vi skulle äta och hämta bilen också.
Men det gick bra. Vi hade en kvart till godo när vi kom till stationen.
Tack för en underbar helg!
En välbehövlig lugn helg trots fredagen ;)

Sen det obligatoriska tåg kortet.
Skit varmt på tåget hem. Det ser ut som det regnar men det är bara lite molnligt.
Kram på er



3 kommentarer:

  1. Tack själv söta du!
    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Åh Maria, jag hoppas din prins kommer till dig snart, det är du mer än värd.

    Puss puss, miss you, men om ett par veckor ses vi!!! Även om jag kommer vara trötter på lördag kväll efter varvet.

    SvaraRadera
  3. mm jag blir lite frustrerad ibland.
    Tycker också att det är min tur nu.

    Längtar jätte mycket efter er men nu är det bara nån vecka kvar, sen kommer du och "majsan" haha...längesen jag skrev det

    SvaraRadera