tisdag 11 augusti 2009

fikat som blev konsert och manana

Jag och kära Patricia skulle ta en fika och sen gå hem typ.
Kom på att det är Göteborgs kulturkalas eller vad det heter.
Vi tog tag i ett program. Konsert...ja varför inte




Det vart Veronica Maggio.
Var så där...lite svårt att höra allt hon sjunger för att det går så mycket upp och ned, men det var himla trevligt ändå.
Stannade kanske 3-4 låtar så där.

Vi gick runt lite på stan och kikade på folk och lite grejer dom hade och sen vart vi eller jag hungrig så då bestämde vi oss lite otippat på Tapas.
Tänk va patrica tjatade på mig att jag skulle prova tapas, men min kommentar var...det är ju ingen mat bara lite plock.
Har nog fått "ätit" upp den kommentaren


Vi hade ju inte bokat bord och det var några före, så det blev ett glas vin i baren innan...väntade väl 30 min sen var det vår tur att få bord.

Vi hade redan bockat i vad vi ville ha så det skulle gå snabbare att få maten.



Här var nästan alla rätter som vi åt.
Jag körde nån saltrostad potatis med nån röd grej till, oliver (oväntat), kycklingspett, getost med rödbetor sen delade vi på tortillas med ost emellan och nån sås, seranoskinka och friterade bläckfiskringar med aioli.
Gissa om jag vart mätt. Trodde nästan att jag skulle spy upp allt så det var bara att sluta äta.


Då stod vi här då kl 2130 och kvällen vart inte som vi tänkt oss.
En fika som skulle vara i typ 1,5 timme vart 4,5 timmar allt som allt

Dags att sova.
Imorn blir det diggilo i Ullared av alla ställen.
Wiii ska bli kul, även om jag inte tyckte att det kanske var min typ av artister i år.
Jossan och Anna och jag.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar