lördag 29 augusti 2009

NYC dag 5

Dag 5
Sista dagen.

Här kommer först några bilder på vårt hotell.
Hudson hotell ligger på 58 gatan west.
Ligger gatan nedanför colombus circle.


Vi bodde på 16 våningen.


Rummet var inte stort.
Bakom gardinen är toaletten och sängen är längst in i rummet...så ni ser verkligen hur litet det är.
Men fräscht och mysigt tyckte jag att det var =)



Hotellet går som sagt i grönt

Dags för frukost och vi åt frukost mitt emot den här kända studion...


Sen var det dags att ta sig till Meetpacking district.

Tunnelbanan till Meetpacking


Lilla "Strykjärnet"
Vi gick runt lite i meetpacking och sen gick vi till bron/parken som vi skulle se.



Highline är en bro som är ombyggd till en park.
Den ska vara från typ 12 gatan ända till 34 gatan tror jag att det var, men allt var inte färdigt än.
Den är rätt nyöppnad.

Utsikten över meetpacking från bron.


Var så himla fridfullt att gå där. Fastän man är mitt i manhattan så var det så lugnt och skönt.
Jag och Patricia lade oss på varsinn bänk och solade i en halvtimme. Så himla skönt.
Njöt av att vara i New York och ville suga ur varje sekund av staden innan vi ska åka hem.
Vi ville verkligen stanna några dagar extra.

Varmt...
Dom bänkarna låg vi på

Fina och älskade Patricia.
Tack vännen för en riktigt toppen resa!

Fina blommor mitt i parken


Här satte vi oss en stund också och en gubbe satt och pratade med oss i en kvar om gamla new york.
Sen bar det vidare till Chelsea en sväng för lite mat.
Vi var lite skeptiska innan...ni ser lite av inredningen i bakrunden.
Rätt sunkigt ställe men goda hamburgare.


Patricia körde nån variant med pita bröd och hamburgare, men tror det var gott också.
Men inte som goodburger som vi åt på dag 2.
Det var riktigt gott och stora köttiga härliga hamburgare med mycket smak.
Hur goda som helst.
Så ett till tips är Goodburger som ligger på lexington avenue typ vad kan det var 56 gatan eller nåt sånt.
Efter maten så strosade vi runt lite.
Var så himla fina lägenhetshus...
Kikade in i en som dom höll på att renovera och den lägenheten är inte billig kan jag säga direkt.

Efter vi strosat så kom vi fram till Gap...min favorit affär!!!
Vi hade redan letat på morgonen efter en jacka vi såg första dagen, men den var slut i första affären.
Sen i den här affären så fanns den!!!!
Glada Maria och dollarn var nere i 7 så jag vart ännu gladare =)

Efter det så vandrade vi vidare och kom till Madison square garden.
Var helt sjukt långt vi gick den här dagen.

Britney var också i stan...
Patricia ville in på Macy's och kolla på ett par skor och då passade jag på att gå till ID bare minerals och köpa ett kit till syrran också.

En fin vy vid ID.
Men är det inte Empire...jo då det är det minsann.
När vi kom till Times square kom jag på att jag inte köpt något till syrrans härliga barn så då gick vi in på Toy's r us och köpte lite grejer.

Här är parisehjulet som jag pratade om.
Shit det var inte litet det här huset =)
Sen dinosarien också...men den har jag inte nå kort på, men filmade...men jag vet inte hur man lägger in det så jag hoppar det.
Men det var också stor...och lät också...
Om jag var barn hade nog jag blivit rädd =)
Dags att åka hem och vi har kommit till Newark och ska ta airtrain in till flygplatsen.

Patricia är lycklig...eller



Lummigt och fint vid flygplatsen iaf.

Klockan är mycket och dags att åka snart.
Planet gick kl 22 och jag min drumstrut gick upp kl 7 på morgonen...så jag var uppe ett par timmar kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar