lördag 29 augusti 2009

NYC dag 1

Nu äntligen tar jag mig lite tid till att berätta om den mest fantastiska resa jag gjort.
Jag och Patricia åkte till The City.


På Arlanda express...

Vi flög med Malaysian över till New York.
Det var helt ok men har åkt bättre. Hemresan var mkt bättre än utresan...vet inte varför.

Vi flög över grönland till NYC och här kommer 2 bilder på det.
Såg så himla coolt ut och massa isblock så var så himla stora.




Snart framme...Snyggvekort...

Patricia håller i dosan till entertainment system.
Framme i New york.
Vi kom upp vid Penn station som ligger på 34 gatan tror jag och vårt hotell låg på 58 gatan, så det var endel gator att promenera. Men var så skönt att få en känsla för stan och bara gå och lyssna på alla som pratar amerikanska och så underbart vänliga alla var/är.
Det första vi såg när vi kom upp var...Empire state building. Inte liten och himla cool

Central Park.
Så himla mysigt och fridfullt där är där. Sjuk park det där.

Gick en sväng ned på stan efter vi installerat oss på hotellet.

Chrysler building

Himla högt....

Vi gick mest runt. Shoppade några tröjor och linnen.
Var lite kass i magen efter hela flygresan som jag alltid blir...
Vi höll oss uppe tills kl 22 lokal tid och då hade vi varit vakna ett tag =)
Somnade skönt på hotellet och laddade för dag 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar