lördag 29 augusti 2009

NYC dag 2

Dag 2...
Iväg tidigt till Rockefeller center..och top of the rocks som är motsvarigheten på Empire state building. Istället för typ 87 våningens utsikt så är det 70 våningen på top of the rocks.
Mycket mindre folk och mer space när man tar kort. Perfekt för oss.

Vi är i New York och det blåste lite.

The Rockefeller center och på 70 våningen top of the rocks.
Obligatorisk bild...oss och Empire.


Central park


Empire och andra skrapor


Så här lite folk var det när vi kom och nästan när vi skulle gå också. Perfekt för att se NYC utsikt. stå och köa i flera timmar för att få åka upp i Empire ville jag inte göra och detta är ju bättre för då får man ju med Empire på korten också.
Hett tips för er som ska till New York.

Högt upp var vi i alla fall.
I hissen upp till 70 våningen så så har dom gjort typ som stjärnor som lyser upp och sedan har de lyst upp hissbanan upp med blått ljus så man ser hur högt det är upp...jag som är höjdrädd stod och höll patricia i armen och tittade ned i golvet emellan åt...det är inte varje dag man åker hiss och den tickar fortfarande på även om man åkt till 50 våningen.
Vi försökte slita oss och gick sedan ned och tog tunnelbanan och åkte över till Brooklyn.
Dags att gå över Brooklyn bridge och över till Manhattan.
Jag och bron.

Frihetsgudinnan


Härlig känsla att gå över denna...och otroligt varmt var det även om det inte syns.
Har hur många kort som helst på bron och svårt att välja ut men det blir så himla mkt kort på samma grejer.
Vi gick vidare in mot stan och till Ground Zero där World trade center stod.
Det syns ingenting eftersom de har stängsel runt där de bygger det nya tornet.

Så här ser det ut...


Så här ska det nya tornet se ut när det blir färdigt.
Det var så sjukt varmt ute...
Vi gick in på 21 century och skulle kolla om det fanns någon billig shopping och det gjorde det.
Här så finns det märkes kläder, väskor, skor och allt till billigare priser.
Jag får lite panik på sånna här ställen. Kan jämnföra med Gekås i ullared...ungefär så kändes det.
Vi fick handlat lite iaf. Jag handlade ett par ankel skor och patricia Ralf Lauren stövlar och lite solglasögon.
Vi fortsatte vår promenad till SOHO och gick runt. Underbart ställe måste jag säga. Mitt favoritställe i New york tror jag...
Det var nog över 35 grader i skuggan och det var stekande sol...jag har nog aldrig varit så svettig tror jag. Det rann....överrallt.

Här skulle vi äta en lunch och få lite aircondition, men det är så varmt så det kändes knappt att man satt inne. Men god mat och man ska inte klaga på att det är varmt...för här hemma är det kallt ju...
Men här satt jag så svettig att jag var röd i ansiket...haha
Vi gick in på Tommy Hilfiger affären och Patricia köpte ett par jeans som de hade rabatt på.

Jag själv provade en härlig hatt som jag ville ha med mig hem men som kostade typ 600 så jag hoppade den...
Hem och lämnade lite shopping kassar och ned till Times square.
En väldigt cool plats, men väldigt väldigt väldigt mycket folk som trängs på en inte alltför stor yta.
Affisher som är superstora och de är övererallt.



Dags att dra sig tillbaka nu till hotellet. Skulle ut med lite kompisar som jobbar på HRG en annan resebyrå.

NYC by night.
Jag och Patricia sov en timme och sen var det dags att dra på sig klänningen och så kom de 3 och drack lite Rosé hos oss på hotellet.
Vårt hotell har en nattklubb som vi har gratis inträde till så vi var glada.
Var rätt mycket folk faktiskt och vi tog en Cosmopolitan som man ska göra i USA...haha och sen dansade vi massa timmar.
Vi var svettiga igen men glad och lyckliga.
Vi hade verkligen hur kul som helst och det kom en skit rolig kille och dansade med oss.

Dansgolvet var i ljusgrönt/gult...
Vi dansade tills stället stängde och ont i fötterna och ont i ryggen...dags att sova när kl är 0330...

Gänget.
Tack för en jätte kul kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar