måndag 21 december 2009

Äntligen!!!

Vi har fått SNÖ!!!
Vi är nog den sista lilla platsen i hela Sverige som inte har fått någon snö men inatt hände det =).
Stora flingor har det varit halva natten och nu på morgonen...nu snöar det men inte alls så mycket, men vitt på backen och en lycklig Maria skuttade upp i morse.

Knäppte lite kort när jag gick till bussen och gick ned till korsvägen i snöovädret för att få in känslan...nu kom helt plötsligt julstämningen.
Gick och små log ned till korsvägen och mötte folk som hade paraplyer och gick och kisade och såg ut att tycka att det var ett oväder bara...men inte jag.
Jag blev som barn på nytt. En 5 cm snö kanske det har kommit!

Nu står det nog inte på förrän det står i tidningarna att det är snökaos i Göteborg. Kaos kaos...
Det gör det alltid när det kommer lite snö här nere. Har aldrig förstått mig på det eftersom dom vet ju att det kommer lite snö nångång här nere. Lika varje år.
Hoppas kaoset kommer idag och inte imorgon när jag ska till Borlänge där det verkligen finns snö!

Nu ska jag fortsätta jobba lite här.

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, älska snö och visst blir man glad av den :)
    God jul vännen puss o kram kattis

    SvaraRadera
  2. God jul vännen!
    Vi får styra upp nåt efter nyår nu.
    Kram

    SvaraRadera