söndag 27 december 2009

snart dagts att åka hem

Hej alla.
Jag har varit urdålig på att skriva här nu i jul. Har haft fullt upp som många andra och åkt runt massa mellan mina "hem" här.

Hade en underbart rolig juldag! Skit roligt faktiskt och tillsammans med roliga tjejerna Therese och Maria + några till. Tack tack. Kort kommer när jag kommer hem till Göteborg.

Igår så gjorde jag inte så mycket. Tog det lite lugnt och sen var det lunch hos mormor. Hur mysigt som helst att få en stund att sitta och babbla och få god mat också så klart...hihi
Sen bar det av till bion med syrran och Maja. Det var nån ny film som hade kommit ut som hette typ alvin och gängen 2. Var helt ok men kändes lite konstigt att gå på bio och så visade dom en barn film...haha

Idag har jag haft en lugn morgon och umgicks med mamma och pappa lite. Sen var det dags för att gå till kupolen och göra naglar så jag ska bli fin till nyår =).

Malin och Casper kom till kupolen och så gick vi tillbaka i kylan. -10 grader. Urskönt.
Jag vill ju att det ska vara -20 så jag får känna på hur det känns igen. Var så länge sen och det är så mysigt när man går ut och det är blå himmel och kylan biter tag i kinderna. Träderna gnistrar....ja underbart, men kylan kommer tillbaka nu när jag åker hem tydligen. Jaja.

Imorn bär det av hemåt igen...vi får se om det kommer bli förseningar även på hemresan.
Känns drygt att åka tillbaka för tiden går för fort. Nästan jobbigare att åka hem när man varit här ett tag än när jag är här över en helg. Nu hinner man rota sig lite mer än när man är här över en helg.

Imorn ska vi och hälsa på Lasse...min "plast" morfar. Han är sjuk och ligger på hem. Det kommer bli lite jobbigt eftersom han inte kommer att känna igen mig. Han lider av altzimers och parkinson så minnet sviker honom. Det är med lite blandade känslor man åker dit...Vill träffa honom samtidigt som det är lite drygt att han inte känner igen mig. Man kan säga att han vet vem jag är men känner inte igen mig...om man kan uttrycka det så.

Oj va långt det blev.
Nu ska jag tillbaka till soffan och umgås med syrran det sista innan jag lägger huvudet på kudden. Blir det bodyguard eller bröllopsfixarn...haha

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar