söndag 20 juni 2010

Grekland dag 3 - Santorini - Naxos

Santorini dag 3
Nu var det dags för lite sol och bad tänkte vi. Det blåste rätt bra nu men vi tänkte skit samma nu går vi ned och lägger oss på stranden. Det som är speciellt med santorini är ju också deras stränder. Svarta lavastränder.
På vägen ned som skulle ta typ 25 minuter så såg vi massa citron träd, Vindruvor i klasar.

Vindruvefält

Otroligt vacker natur.

Nu kom vi ned till stranden. Småsmåsmåsmå svarta stenar eller typ grus var det på den här stranden. Mycket behagligt att ligga på men varmt att stå på.


Jepp det blåser lite =) Inte så supersugen på att lägga sig och ta av sig till bikini men nu är vi utomlands

Här syns det rätt bra vad det blåser. Hon behöver inte ens hålla i den.
Vi låg ungefär 7 minuter på stranden haha. När det blåste så blåste "gruset" upp på oss och det var verkligen inte skönt. Gjorde ont när vinden tog tag och man fick supermycket grus över hela sig. Jag kan ju säga att jag hade riktigt mkt grus/sand i hårbotten efter detta. Såg ut som jag hade fullt med löss i håret eller nåt. Svart i hårbotten ser ju inte vackert ut...haha
Vi kände på vattnet också. Spelade in en "baywatch - film" också när jag springer längs kanten men nja...blir inte nån filmkarriär för mig.

Väldigt fint var det i alla fall och mycket backar tillbaka till hotellet.

Vi tokade oss i en vägspegel eller va sjutton de kan kallas.
Vi käkade lunch, tog ett till dopp i poolen och köpte biljett till Naxos som skulle bli vårt nästa stop.

Här sitter alla i skuggan innan vi ska på båten.
Det som är bra med alla hotell osv är att de skjutsar dig till hotellet och sen lämnar de av dig vid den båt...flyg som du vill med. Jätte smidigt.

Då var det en båttur på 4 timmar eller något sådant tror jag att det var. Vi passade på att ligga och sola oss. Varmare idag och skönt och bara ligga och slappa.

Kan ha det sämre.
NAXOS
Då var vi framme i naxos och här bodde vi på ett hotell...eller de hade inte ens nåt namn så ett hotell var det nog inte. Det sämsta boendet på resan var här, men också det billigaste. 25 euro per natt. Vi skulle stanna i 2 nätter. 250:- per person för 2 nätter är väl inte fy skam =)
Det var ju helt ok, men jag gillade verkligen inte badrummet. Pytte pytte och inte något duschdrapperi så det var vatten i hela badrummet. Nja inte min grej men det fick gå.
Fina hamen

Vi gick ned och lade oss på stranden som ligger vid stan. Det tar bara ca 10 - 15 minuter att gå dit för hamnen och den är helt ok.
Vi lade oss ned på 2 solstolar och tog en öl/vin och läste lite bok och tittade på solnedgången.
Naxos är rätt fint också
På kvällskvisten tog vi oss ned för att äta på en restaurang.
Jag åt nåt nån grekisk gryta som var så där måste jag säga. Det var med lammkött, massa potatis, paprika och tomat och sedan var det sky i botten.
Rödlök var det också med ja.

Hyffsat mätta...(det vart vi iaf på tzatsikin) är vi nu på väg hem till vårt "mysiga" kryp in


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar