söndag 20 juni 2010

Grekland dag 8 - Ios

Vi tog bussen och åkte ned till stranden. Var där hyffsad tid vilket var skönt. En stekar dag igen.
Jag har varit duktig under resan faktiskt med solskydd. Jag brukar inte vara så här duktig men jag har smörjt in mig. Färgen kanske sitter längre då med =)

Patricia slappar i solen

Patricia äter lite Saganaki tror jag att det hette. Friterad ost

Jag kör en sandwich som mer liknar en hamburgare fast med fetaost, och lite annat gott i
Vi gick ut sent och åt på kvällen. Vi kom hem rätt sent från stranden
Åt på ett jätte gott ställe. Nåt som heter gourmet iaf. Vi satt 1 våning upp och på en terass. Vindruvor i taket
Skål för en härlig semester!

Jag körde på svärdfisk igen. Inte för att jag trodde att den skulle vara lika god som på Amorgos men den var helt ok faktiskt. Väldig god sallad till och en klick med tzatsiki. Det var en spansk som serverade oss som var skit rolig och roade alla gäserna. Han babblade på med alla. Ett roligt gäng från Nya Zeeland också som satt och käkade


Sen var det dags för våra 2 ute kväll. Vi var väl så där sugna egentligen, men vi satte och och drack lite bacardi breezer. Vi hade ingen öppnare men då är det bra att man har grannar. Vi festade med dom igen. Vi började nog inte förrän klockan var 23 och vi satt och snackade om alla möjliga grejer så vi kom inte ut förrän kl var 2 tror jag

Hampus och Anders i bakrunden som softade på deras balkong men var ändå med oss =)

Hampus töntade sig
Här har vi the Main square. Det är inte mer än så här, men det är här typ alla klubbar är osv
Vi hängde lite på ett ställe som hade live musik och sen började världens party. Folk stod upp där killarna sitter och slängde sig runt i dom stålstängerna. Helt galna.
Just när vi skulle gå skulle det börja en show i baren.
Jag tror att jag la ut en film på detta också. Han jonglerade med 2 spritflaskor som han tänt på. Han var verkligen sjukt duktig.

Sen var det hem och lägga sig för vi åker vidare imorgon igen.
Vi hade tänkt att vi skulle stanna här på Ios de sista dagarna men vi kände att nej nu är vi färdiga med den här ön och om man stannar här så det enda som finns att göra känns det som är att festa så vi gick och kollade vilka båtar som har en bra förbindelse med Aten på tisdagen när vi ska åka hem till Sverige igen. Vi hade Milos, Mykonos och Paros.
Lotten föll på Paros. Vi hade inte någon koll om den ön alls. Det enda jag visste var att antiparos som ligger alldeles bredvid har väldigt fina stränder och att det går badbåtar dit...haha
Så det blir en 5:e ö också. Vi som sagt 3 högst 4 innan vi åkte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar