söndag 20 juni 2010

Grekland dag 6 - Amorgos

Morgon i Amorgos. Varmt och skönt och väldigt god frukost.


Jag och Patricia skulle hyra moppe, men uthyraren tyckte att det var säkrare om vi skulle köra 4 hjulig eller bil. Det blåste endel uppe i bergen och sen så är inte vi vana vid moppar. Jag är glad att han styrde bort moppe för vår del när jag i efterhand vet hur vägarna såg ut och jag är höjdrädd=)
Bilen vart det i alla fall. En blå liten sak.
Ni har ju sett på videon hur snabbt det gick =)
Vi skulle åkt till Agia Anna men vi missade infarten. Stod ingen bra skylt så tänkte vi äh vi fortsätter, vi kommer ju till den andra stranden annars.
Så vi fortsatte så vi hamnade på stranden Mouros. Klippstrand.

Med risk för att bli tjatig så var det hur fint som helst och enligt mig den finaste stranden vi varit på. Stenbotten så det var inte den finaste botten kanske. Väldigt fina, platta stenar, men inte så bra när man skulle i vattnet.

Badisen Patricia


Turkost vatten igen

Inte världens bästa trappor upp


Fin utsikt

Patricia koncentrerad

Här ser ni typ hur vägarna ser ut


Fantastisk utsikt om man kunde njuta av den =)


Getter

På vägen till den andra beachen på andra sidan ön

Där har vi den Egiali. Ska vara en av dom finare stränderna i hela grekland.
Var helt ok
När vi kom hem igen så gick jag iväg och köpte en tetra med retsina vin tror jag det hette, men det var kanske inte det godaste vinet och sen en påse chips. Läste vår bok som vanligt =). Både jag och Patricia hade skit spännande böcker så vi läste så fort vi fick chansen.
Våran båt som vi ska åka med dagen efter....
Vi bokade biljetter och när vi bokat klart så träffar vi en familj som bor på samma hotell som oss att hon tyckte att vi skulle till Koufonissi. Det ska vara hur fint som helst där och bada i laguner. Vi hade bokat hela vägen till Ios så vi fick stå vårt kast...men lite surt, men vi kände att skit samma det blir bra med Ios också.

Sista middagen på Amorgos blev något enklare än dagen innan.
Cola, Tzatsiki och fylld tomat och paprika med någon ristjofräs med tomatsås. Jag är inte så bra på att förklara mat som alla vet =)
Men det var gott. Var godare än det såg ut
Sen var det att hoppa i säng för båden går kl 7 dagen efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar