söndag 20 juni 2010

Grekland dag 9 - Ios - Paros

Då var det dags att bli hämtad och nedskjutsad till hamnen för att åka till vår sista ö Paros. Vi var lite spända eftersom vi inte visste nåt om ön egentligen

Här kommer båten. Full rulle när de kommer in i någon hamn.
Nu är vi strax framme
4 timmar senare.
Här står vi "boskapen" på väg att forslas ut


Nu är vi framme och vi hängde på en kille som hade ett hotell som hette franciscos inn tror jag. Vi betalade 30 euro per natt.
Grönt rum...men väldigt fräscht. Det är nog det fräschaste och finaste hittils. Pool var det också på hotellet.


Vi skyndade oss iväg till stranden och låg i 3 timmar på eftermiddagen.
Vi satte oss på en restaurang sen, typisk grekisk
Dom lägger alltid över en duk på bordet. Ni ser den vita. Sen sitter de fast med dukhållare.
När han skulle sätta på den vita duken så var dukhållaren alldeles typ mellan mina ben så jag fixade det själv...tyckte det var bäst =)
Då sa han it was a naughty clip...haha jag höll på att tappa hakan
Här ser ni the naughty clip haha

Vi körde svärdfisk igen en sista gång. Den här var ok inte mer.
Sen tokade jag mig lite på hotellrummet. Kan väl skylla på att jag var lite trött eller fått solsting =)


Maria i skåpet
Vi tog en tur på stan som vi alltid gör. Här är strandgatan. Åt ena hållet går du till stranden och åt andra hållet så ligger hamnen. Allting är gångavstånd. Underbart!

Mörk hamn

Lite caféer blandat med restauranger

Dags att sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar