torsdag 19 november 2009

Vilken härlig/underbar dag

Hej,

Tänkte berätta lite om min omtumlande dag igår.
Mamma hade sms:at på morgonen typ i samma tid som hon åker till jobbet så det var ju inte nåt konstigt med det.
Pappa ringde efter lunch och sa att han tog en sen lunch och gick en sväng på stan.

Senare på dagen runt 1415 någonting så ringde mamma och sa att 2 av våra släktingar från leksand stod utanför mitt jobb för hon hade guidat dom dit för dom ville säga grattis när dom ändå var i Göteborg.
Maria fattade ingenting och hoppade in i hissan och öppnade dörren till nordstan och där står Mamma och Pappa.
Jag vart helt chockad och fällde någon tår gjorde jag också. Super glad vart jag också.
Sen sa jag men jag har ju tjejer hemma på middag idag så ni får väl vara med på den då.
Då sa mamma nej det ska du inte alls ha...haha
Hon berättade att hon tagit kontakt med Patricia och hon hade avstyrt det hela.
Jag har ju verkligen inte fattat någonting. Jag hade handlat och planerat och folk hade spelat med. Visste inte alls att mamma och pappa kunde hitta på något sånt här.
Dom har ju varit helt coola och mamma har sagt att det var tur att jag hade mina vänner som kommer så att jag inte behövde sitta själv för det skulle ju inte kännas bra osv.

Jag tog med dom upp till kontoret och jag måste ha haft världens största leeeendeeee när jag kom in. Presenterade dom och alla tyckte att det var en sådan otroligt fin gest dom hade gjort när dom kom upp hit. Helt otroligt tycker jag själv också och blir helt varm bara jag tänker på det.

Jag hade världens bästa födelsedag men det vart ju lite kaos i mitt huvud. Hade ju planerat så mycket och jag var nervös att inte alla fått veta men det fick jag klart för mig att allt var ordnat. Jag fick ledigt de sista timmarna och jag, mamma och pappa gick och fikade.
Jag fick lite presenter.
Mamma kom med ett paket som man kände att det var en ram...så kom vi fram till att det ett kort på mig och syrran...men jag visste inte vilket. Men när jag fick se det vart jag så otroligt glad. Kommer lägga in kort på det sen också. Det är ett kort när jag är 5 kanske och syrran 7 när vi står vid lekstugan och jag ser lite full i fan ut och syrran skrattar mest. Världens mest underbara kort har jag fått inramat. Ingen aning vart jag ska ha det men jag bara älskar kortet.
Sen gick vi vidare och så skulle vi shoppa och jag som inte hade en aning om vad jag ville ha.
Vart 2 klänningar, 1 kjol, 2 strumpbyxor, 1 par örhängen, 1 tröja...det lönar sig att gå in på gina...haha

Kvällen tillbringade vi på Joe Farrellis och åt jätte gott.
Jag och pappa tog varsinn italiensk delikatess grej...mamma tog nachos . Sen sa vi får se vad vi tar sen men vi vart mätta så vi åt inte nå mer.
Åkte hem och satte oss i soffan och jag bara njöt att dom var där. Att dom gjorde detta för mig.

Nu är de på stationen och ska åka hem. De åkte bara över dagen för att fira mig.
Är lite imponerad att de kunde hålla sig utan att försäga sig och även mina vänner har gjort så att jag inte fattat nåt. Något som var riktigt imponerande var också att mamma ringde när de var här och sa att jag skulle gå ned att möta mina släktingar...hon som är lika blödig som mig...haha

Kramar

1 kommentar:

  1. Hej gumman,

    Ni verkar ha haft en underbar dag/kväll.

    Verkar som att min kommentar jag skrev igår på det förra inlägget har kommit bort. =/
    Men men...

    Massa kramar J.

    SvaraRadera