söndag 1 augusti 2010

Kärleken...hur kommer den se ut

Jag satt och funderade på hur kärleken kommer se ut när jag hittar den.
Det var ju som sagt ett tag sen jag hade en pojkvän nu...förrutom lite längre dejt/tillsammans aktiga.

Funderade som sagt på hur det kommer se ut. Finns ju massa olika typer av kärlek har jag märkt.
Om man träffar någon helt ny så blir det ju lite mer pirr och spännande typ.
Om man känner personen så blir det ju annat, en mer behaglig känsla, en härlig känsla i magen, men inte alls typ kär som man var när man var 18 typ...
Är båda känslorna lika rätt?

Jag har ofta svårt att sätta ord på vad det är jag känner och tvekar ofta vad som är äkta eller inte. Att man lurar sig kanske.
Pratade med en kompis om detta också och hon sa att bara för att man inte känner känslan som man hade när man gick i 3:an på gymnasiet gör det inte mer äkta.
Tyckte det var bra förklaring J.


Kram

1 kommentar:

  1. "Det finns säkert hundra anledningar att inte göra något, men bara en enda anledning att göra det är faktiskt tillräckligt. Det skulle ju vara väldigt trist att sörja över det man inte har gjort, för allt det man gör kan man också lära sig något av."
    Citat ur Änklingen, Ray Kluun.

    :)
    Kram

    SvaraRadera