söndag 22 augusti 2010

ROMA dag 1

Buongiorno = Hallå
KAOS stavas bagagebandet i Rom. 3 plan landade samtidigt typ och skulle ha samma bagageband och det blev detta resultatet. Det syns inte riktigt men om ni tänker er den här mängden väskor på hela bagagebandet och väskor som ramlade lite här och var...då kanske ni fattar att det tog ett tag och få väskan =)

Bussen på väg in till centrala Rom. Kostade bara 8 eur och tog ca 45 minuter. Jätte smidigt och bussen stannade vid Termini så det var bara 10 min från vårt hotell

Förväntansfulla =)

Inne på hotellrummet då vi fattat att vi blivit uppgraderade. Superior rum jajamen. 2 supersköna stolar att ligga och softa i. Inte fel alls.

En bild på rummet. Observera ingen dörr till badrummet =)

Toan...bara en glasdörr och sen är man inne i badrummet...

Utanför den lilla grå rund ringen. På den stod det "touch me" Glömde ta med det kortet men då fick man lyse inne på toan om man tog på den..haha

På bidén stod det en intimrengöring...kan vara bra även om vi inte använde den.

Här kommer det underbara badrummet. 2 handfat och sååå fint. Bakom glasgrejen till höger var duschen och mitt emot speglarna var ett bubbelbadkar som vi inte provade heller.

När vi slängt in våra grejer så drog vi på oss bikinin. Dags för bad i poooolen.
Underbar pool, men
När man stack ned fötterna så var det...wiiiioooo oj va kallt.
Det var inga 20 grader där kan jag säga. Man tror ju att poolen ska vara varm för det var typ 33 grader ute men nejnej. skulle sikta på 16 kanske. Men i värmen var det bara att hoppa i.

Efter vi legat till kl 16 så gick vi ned på rummet och gjorde iordning oss för eftermiddagen/kvällen.

Vi åkte metro till Flamino. Ja jag kan inte Italienska...i alla fall så gick vi ned mot shopping gatan via del corso. Som Drottninggatan i sthlm eller Kungsgatan i Göteborg. Mycket folk och BARA turister. Men det funka det med.
Först en piazza nånting...jo Popolo någonting tror jag.
Sånna fanns det gott om som sprayade för fulla muggar och var riktigt grymma.

Mysiga gränder

Tog en sväng förbi spanska trappan också. Först ett kort på en polis som Patricia tyckte var fin...men han tittade bort...

Vi var inte ensamma som ni kan se. Blev inte att sitta på trappan...vi tog oss vidare

Vi tog oss vidare till Fontana di trevi
Inte heller här var vi ensamma =)


Finns ett kort när jag kastar mynt...men det kommer som ett ensamt kort eftersom jag glömde det och inte fick in det sen
Älskar italiensk glass...Choklad är favoriten

Vi fortsatte vår färd till Piazza Venezia och denna fina byggnad

Sen blev det till Collisen som ligger i närheten

Patricia och Coloseum. Den är mäktig och fin och nu fick jag se den på kvällen också

Jag och Collisen =)

Ser ut som jag härmar lutande tornet i Piza...haha
Efter Coloseum så var sevärdheterna avklarade för idag och dags för mat.
Vart en Pizza med bresaola, ost och ruccola. Fruktansvärt god och en av de godaste pizzorna jag ätit
Dags för sängen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar