söndag 22 augusti 2010

ROMA dag 3

Frukost!!!

Poolkort.
Först ut det obligatoriska flytkortet


Vi låg från kl 0930 till kl 1600...så ja lite brända vart vi men vilken fantastisk dag

Poolbaren
Nu har vi lekt färdigt och var lite sega ut.
Stazione Termini
Detta var ett lyxhotell i början av Via Nazionale

Då var man i Trastevere...
Underbaraste stadsdelen i hela Rom.
Så himla mysigt och små gränder och mysiga restauranger.
Jag och Patricia skulle leta reda på en sån mysig riktigt Italiensk restaurang och vi var skit hungriga så tillslut sa vi nej nu tar vi den här och då var det en bar så vi tog den som låg bredvid baren.
Sicken lyckträff!
Fantastisk mat och meny på Italienska.
Jag gjorde en chansning på förrätten som visade sig vara hur god som helst.
Mix av lite allt möjligt.
Patricia körde på en Caprese som är Buffel Mozzarella och Tomat med basilika

Sen har hon olivolja och balsam vinäger till det
Det roliga är när man beställer pasta i Italien så får man bara pasta. Inget annat.
Patricia beställde gnocchi med Gorgonzola ost.
Hon fick precis det hon beställde =)
Det såg väldigt torftigt ut men hur gott som helst tydligen och det smakade massa gorgonzola av det. Jag smakade en men jag gillar ju inte gorgo, men om man gjort det så var det nog skit gott
Jag körde på pasta Carbonara. Kunde vara lite kul och testa den riktiga varianten. Mycket god
Till detta drack vi husets vin som var riktigt gott och billigt
Gränd i Trastevere

Piaza St Maria eller något sånt.
Patricia tar det lugnt vid en fontän

Vi hade planer på att ta taxi hem eftersom det var en bit hem, men så gick vi över bron och sen tänkte vi...äh vi kollar om det kommer någon buss och jepp det gjorde det.
Så 1 euro var istället för dyra taxin. Skit kul att vara med om. Massa folk.

Jag är kräftan =)
Hotellet på kvällen.
Receptionen är den som lyser
Jag på en bagagevagn vid vårt rum =)

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar