måndag 16 augusti 2010

Nu ska ögonskiten bort

Nu är det dags att få bort skiten.
Jag gick ifrån jobbet vid 1130. Kunde varit kvar men kändes inge bra eftersom alla sa till mig att jag borde vart hemma.
Ögonen kändes bättre direkt jag kom hem. Lite påsar och fint under ögonen bara.
Besöket hos farbror doktorn gick rätt bra.
När jag var på väg till affärshälsan så tyckte jag att jag kände att jag håller på att få urinvägsinfektion. Har haft det endel förrut så symtomen den vet man =) så jag bad att få ta ett sån test när jag ändå var där och jajamensan det var en liten infektion där med.
När jag sedan kom in till doktorn så trodde han inte att jag hade ögoninflamation, han sa bara att jag var allergisk. Han frågade om jag varit med några pälsdjur, nya blommor, nytt tvättmedel, nytt smink, om jag vistas i naturen, dammigt...vi gick igenom det mesta. Men inget är nytt eftersom jag haft detta 2 gånger. Om det var träd eller nåt så borde jag haft det i Borlänge också eftersom jag verkligen var ute mitt ute i ingenstans. Eftersom jag inte har några stora varbölder på morgonen (små är det ju allt) så var det inte ögoninflamation...ja jag är då ingen expert men jag vet hur det känns när jag varit i stallet eller träffa hundar eller katter och det känns inte så här. (gillar inte när man dignostierar sig själv när man verkligen inte kan nåt om det så jag får väl lite på doktorn att det är allergi...???)
Skit samma tänkte jag, jag får du pensilin för urinvägsinfektionen.
Sen började han skriva ut recept...en antibiotika (ifall att) till ögonen, en allergi tablett för ögonen och så antibiotika för urinvägsinfektionen.

Nu känns det som jag gör nåt åt skiten i min kropp iaf =)
Död till alla basiller!
Jag kommer nog bli friskare än någonsin när jag är klar med den här kuren
När man tittar på bilden ser jag ut som nån tablettmissbrukare, men det är jag inte jag är bara glad att jag ska bli av med skiten i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar