onsdag 21 januari 2009

Borlänge

Halloj,
Nu var det några dagar sen som jag skrev.
Har haft lite mycket nu.
På jobbet rullar allt på i vanlig takt förrutom att jag har en praktikant som sitter hos mig nu tills imorgon.
Hon är jätte duktig och är riktigt rolig. Imorn ska hon få sitta lite mer själv tänkte jag.
Himla skoj. Känner att man får förtroende och man känner sig duktig. Är inte jätte duktig på att lära upp folk eller har inte någon rutin hur man ska göra så jag gör på mitt eget sätt får se om det blir bra.

Imorn ska vi ha morgon möte och massa info om vad som kommer hända på kontoret. Intressant. Kommer inte få sparken som det ser ut och det är hur skönt som helst verkligen.
Det har jag varit lite nervös för och på så sätt är man glad att man sitter på ett storkontor.

Imorn så är det också dags att med packade väskor åka till Borlänge. Kommer hämta syrrans ungar på dagis som jag bara älskar att göra. Lämna är inte så kul för dom ser alltid så "ledsna" ut när man går. Eller dom är bara allvarliga, men då lägger man in egna tankar så man tror att dom är ledsna för att man går när de i själva verket säkert tycker att åhhh va roligt nu får vi leka på dagis.
När jag kommer och hämtar har oftast Maja sagt flera gånger till dagis personalen att min Ia kommer idag. Sen när hon ser mig så skriker hon IA och kommer springande till mig.
Har inte hämtat på ett halvår nu så jag vet inte hur lillkillen gör, men sist vart han glad han med men inte på samma sätt som Maja.

Lasse (min låtsas morfar eller den enda morfar jag vet) åkte in på sjukhus igår. Vart orolig att det skulle vara något riktigt allvarligt, men det var bara en urinvägsinfektion vad jag vet just nu. Men han är gammal och kroppen tar nog stryk av det också, så bara är det väl inte.
Känns lite jobbigt när man hälsar på honom eftersom han inte känner igen en så mycket längre. Inte vid en första anblick i alla fall, men det är ju sjukdomen.
Lasse har alltid varit fixaren och har verkligen älskat mig och Malin som sina egna barnbarn. Han är underbar våra Lasse.
Maja var med min Mormor och bland annat spela kort med Lasse och "lurade" han vilka kort han skulle ta.

Lördag...då ska jag och syrran till Sthlm. Längtar efter det jätte mycket.
Ska bli himla skoj eftersom jag och syrran inte gör så mycket själva nu för tiden.
Inte för jag klagar...älskar att vara med barnen också.
Men ska bli kul att ta ett glas vin och äta god mat tillsammans och säkert fika med vänner i sthlm.
Får se vart vi kommer gå, har inte någon vidare koll på sthlm nu faktiskt.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar