fredag 23 januari 2009

Borlänge


Cappe min "syster dotter"????
Gillar klänningar och dockor

Fina Maja
Bus i soffan.
Efter en språngmarch.


Då var man i Borlänge då!
Jag trodde det skulle bli en smidig resa tillbaka men det vart det inte.
Förseningar som vanligt...
Brukar nästan aldrig missa min anslutning men just nu när jag bara ville hem och skulle träffa mamma och pappa innan dom skulle lägga sig då missar jag anslutningen.
25 minuter sen och vi fick vänta i Hallsberg i 40 minuter och vänta på ett tåg som skulle ta oss till Örebro. Därefter blev det buss till Borlänge.
Så hemma vid 2340 istället för 2208. segt!
Blir lite störd på folk som blir arga när det blir förseningar. Visst jag hoppade väl inte heller av glädje när jag visste vad som väntade, men varför bli sur det hjälper ju inte situationen.
En man som gick före mig muttrade lite lätt när vi gick mot rulltrappan och sen var den trasig så den gick inte då säger han " men va F-N" och har en liten utläggning om att sj är kasst.

Jag var kanske inte på det bästa humöret heller kankse men i dom lägerna biter jag ihop.
Tyckte till och med att det var lite mysigt att åka buss för en stund när jag väl satt där.
Sa hej till föräldrarna som vaknade jag kom hem, så det var skönt att få säga hej.

Tog bilen till syrran idag och det är så underbart när jag kommer.
Barnen öppnade dörren innan jag knappt hann ur bilen och ropade IA. Blir alldeles glad i hjärtat =). Maja passade på att babbla på en massa och ville spela spel. Härliga tjejen.
Cappe skulle hela tiden sitta i knät och slå tärningen och nu har vi ätit och sen har jag nattat honom.
Snart ska vi åka och köpa lite fredagsgodis...brukar vara lite lördagsgodis men idag får man skoja till det lite extra.
Det är bara jag,syrran och barnen ikväll för Fredrik ska ut.

Imorn bär det av till Huvudstaden för lite systerdag och övernattning på amaranten.
Skriver mer om det sen =).
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar