torsdag 15 januari 2009

Roliga föräldrar

Mamma och pappa har köpt en ny husvagn igen !
Är de inne på 4:e nu tror jag, på 4 år?

Första husvagnen var rätt liten, men de visste inte vad de skulle tycka om husvagns livet så de började där. Klokt val.
Året efter så köpte de en större vagn. Jag tyckte den var jätte bra. Så sa dom att åh nu har vi hittat den och nu ska vi ha den här.
Eftersom mamma har haft problem med sin höft så var den inte så bra eftersom kylskåpet var nere vid golvet.

Året där på köpte de därför en ny vagn med dubbel säng också. Mamma älskar grönt och dom var så nöjda. Nu sa dom igen, nej men nu kommer vi inte byta igen. Otroligt fin vagn Maria.

När jag ringde mamma idag så frågade jag som vanligt vad de hade gjort...då säger hon
-Vi har köpt en ny husvagn!
Hahaha, jag skrattade gott. Sen sa mamma men jag vet inte om jag vågar säga det igen men nu kommer vi inte byta mer. Sen försökte hon övertyga mig om att det var sant.

Här kommer lite bilder på den. Den är verkligen jätte fin och ljus vilket jag gillar. Är inte så mycket för mörka vagnar.
Jag längar tills i sommar när jag får stå och diska och samtidigt titta ut över vattnet.
Tills jag får sitta i ute tältet en stund för att senare krypa ned och sova.
Får se om jag kan flirta till mig pappas säng=).
Man blir så otroligt lugn och slappnar verkligen av.

Ni är för goa. Stora kramar!

Så här ser vagnen ut, fast bara med ett hjul på vardera sida.


Ljust tyg istället för det röda.

Samma sak här. Ljust tyg istället för det röda.

Åh nu kom jag på en grej jag måste göra när jag kommer hem.
Vi har ett sånt mysigt kort hemma (Borlänge) ovanför där jag sover, som jag ska scanna in och framkalla.
Det är ett kort som jag tror Sven Arne (gammal granne) tog på mig och syrran i lekstugan.
Syrran är lite halvt utan tänder och jag ser mest filurig ut.
Sånt underbart kort. Kommer ihåg de vita klänningarna med gröt skärp.
Åhhh tycker så mycket om dig syrran. Mamma och pappa med.
Har lite hemlängtan som alltid kommer en vecka innan jag ska hem. Märkligt.
Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar