söndag 31 maj 2009

Kort från syrrans bröllop

Hej,
Nu vart alla korten i fel ordning. Men det är så många så jag orkar inte ändra på dom.
Ha överseende med detta.


Skära tårta


Pappas tal till syrran. Ja visst ramlade någon tår där också.
Pappa sa mitt i talet "att nu får du sluta titta på mig annars kan jag inte läsa färdigt"
Pappa var jätte rörd men klarade det galant.

Värre vart det när jag skulle läsa mitt tal.
Jag har lagt in talet här på bloggen nedan, och det var inte ett litet tal.
Jag kände tillslut att jo men jag klarar nog detta...tills jag ställde mig upp och tittade på syrran.
Det brast på en gång och jag fattade inte hur jag skulle kunna ta mig igenom hela talet...tårarna rann och jag fick knappt någon röst. Men av någon underlig anledning så klarade jag mig rätt ok till det sista i talet. Innan rann tårarna men rösten höll...
Tillslut sa jag "nej jag kommer inte kunna läsa den här delen så jag hoppar över den" Men Malin och pappa protesterade =) och det vara bara att läsa klart.
Rösten brast verkligen och folk snyftade. Jag kastade mig runt halsen på syrran när talet var slut. Ja folk kommer komma ihåg mitt tal iaf...det är bra =)


Möhippe gänget + Anki
Så underbara vänner syrran har. Då har jag bara träffat några av dom ett fåtal gånger. Men det räcker tydligen=)


Ringen


Jag och Syrran och siljan i bakrunden

Tjejerna Blomqvist

Jag, Malin och Mamma


Fina Fredrik

Bröllops pussen...

Min underbart vackra syster!
Hon var så vacker så ja vet inte vad jag ska säga.
Inte ett enda kort av de som jag, mamma och pappa tog som var dåligt/mindre bra på syrran.

Låtar som framfördes var Kärleken förde oss samman och I'm yours.


Vigseln...Cappe som inte sovit alls under dagen var lite trött så han var med Ia.


Några av gästerna sjunger för full hals.


Även syrran och Fredrik tog i.


Den här utsikten är inte fy skam.


En brant backe ned men det gick väldigt smidigt och var så vackert när de gick nedför och Maja stod lite längre ned och strödde massa blomblad.


Mini Blomqvist

Jag och Sötisen


Bröllops"valsen" som var en hederlig gammal tryckare.


Närbild på tårtan som var så sjukt fin och god.
Det var allt för nu.
Skulle kunnat ha mkt mera bilder, men man måste ju begränsa sig =)
Natttttti

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder. Fantastiskt väder, underbar utsikt och vackert brudpar.

    Kan förstå att tårarna rann med det talet du höll oxå. Jag skrattade gott åt minnet då cappe föddes. :) Minns det så väl, hur speedad du var.

    Många kramar.

    SvaraRadera
  2. Hon var verkligen vacker, din syster :) Vilken underbar dag att gifta sej på! Lite varmt åt stackars Fredrik som hade så mycket kläder på sig ;)
    Hoppas allt är bra med dej.
    Kram Therese

    SvaraRadera