söndag 22 mars 2009

Helgen som varit

Hejhej.
Ojojoj vilken intensiv helg det har varit.
Började på torsdagen när det var morgonmöte, turlunch med kunder, 2 timmar på resemässan "tur mässan", sen tillbaka till kontoret jobba 2 timmar och sen vidare på lite turfest.
Började på Scandic som var väldigt trevligt. Ett band spelade men vi var inte kvar så jätte länge för vi ville vidare till First G också. På first G var Patricia med jobbar kompisar bland annat.
Satt iof med mina jobbarkompisar bra länge. Himla kul hade vi. Sen gick jag och satt mig vid Patricia och deras bort. Vidare till KLM/Air France festen.
Himla skoj där också. Mkt prat och dans.
Träffade även på Lina som jobbade hos oss på ticket i Borlänge. Det var hon som kom och fick mitt jobb tror jag så jag jobbade inte länge med henne. Men himla förvånad när hon var på den festen. Hörde lixom inte till vanligheterna. Nu jobbar hon på ticket i Falun istället...hon bor ju där.
Sen träffade jag även Linda Granlund. Har spelat fotboll med henne bland annat när jag var mindre. En mysig Ornäs tjej. Stod och dansade med henne också där på kvällskvisten.


Sedan dom obligatoriska självporträtten som jag och Patricia jämt tar =)
Vi tar alltid minst 3 för de första korten blir aldrig riktigt bra...haha eller hur!


Sen ett på mig själv också...ego som man är..inte det finaste men himla kul.
Väldigt seg och trött var jag på kvällen eftersom det blir ju mindre sömn när man är ute och härjar.
Men det blev ett glas vin på first G och sedan kom Jossans härliga kompis Camilla och hennes dejt och sa hej innan de skulle vidare.
Jag och jossan handlade lite räkor och sen så hem och myste med räkor aioli och ett glas vin.
Båda höll verkligen på att somna i pausen mellan let´s dance och röstningen...sååå himla uttdraget.
Det var verkligen rullgardiner.
Lördagen
Mässan och lyssnade på när Vigor från tv4:s när och fjärran intervjuade Martin Flodström. En vän till mig. Han har ju verkligen flängt runt jorden och varit på massa spännande platser. Var lite kul att se och höra honom. Sen satte vi oss i rosa bussen med Patricia. Hon fixade också så att jag fick prata med en av busschaufförerna...jocke???. Jag och även Patricia vill ju att han ska ordna ett midsommar firande med rosa bussarna typ. Man åker buss från Götet kanske och sen upp i sverige och i skogen eller nåt...eller ned i europa. Nåt sånt.
Han tyckte det var en kul ide men man vet ju aldrig.
Men kul att se lite hur det såg ut med rosa bussarna som Patricia åkt så många gånger och som jag också egentligen vill men kommer aldrig få ihop pengar till eftersom jag är restokig och kommer göra slut på dom innan jag fått ihop tillräckligt.
HOn har tänkt att vara borta 9 veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!nu nästa vinter. Lilla vännen att hon inte förstår att jag inte klarar mig utan henne så länge..haha jodå jag klarar nog mig men ändå...tycker att det är lite för länge..menmen sydamerika var det tydligen på tapeten.
Ja vi får se hur det blir.
Sen var det shopping för mig och Jossan. Lunchade och hade bara allmänt trevligt.
Sen den obligatoriska middags luren.=) vi sover ofta middag på lördagarna.
Sen var det ett glas vin och göra iordning oss för middag på vasastan.
Jag åt lamm rostbiff som var jääätte god och Jossan åt Kyckling file som också var skit god verkligen.
Hem och sova sedan.
Söndag:
Vaknade och tog det lugnt.
Åt lite frulle och bara slappade. Sen på med lite maskara och sen iväg.

Fikade lite på stan och tittade på folk som gick förbi. Urskön stund.
Jossan åt lite och jag åt negerboll =)

Försökte ta sidobild men den var inte så himla bra...Titta mitt öga så konstigt det ser ut. Ser bara ut som jag har en vita i ögat...


Ett kort framifrån med slickat hår både jag och Jossan.
Nu sitter jag här och har tittat på hockey. Inte så himla glad.
Tittade på en snutt av ett gammalt avsnitt av bingolotto när Linda Bengtzing var med pga att Anna Hartman också var med och pratade om Alexandra. Hann bara se första bilden av Alexandra så rann tårarna och började verkligen gråta. Det är så tragiskt!!! Varför skulle den flickan försvinna från jorden. Hon var jätte mysig verkligen. En riktig solstråle.
För er som inte vet vem Alexandra var så är det mitt ex Marcus Perssons syster dotter.
Tror hon vart 9 år eller något sådant.
Tittade på greys och grinade en skvätt där med.
Nu vet jag inte vad jag ska göra...
Kanske ska ta tag i städningen kanske..jepp får nog göra det.
Sen är jag så himla godissugen. Fick min mens idag och där har vi nog anledningen...känns alltid bättre när man har en anledning för godissuget haha...
Ok hörs en annan dag.
Kramar



2 kommentarer:

  1. En fullproppad helg låter det som. :) Vann Martin med andra ord?

    SvaraRadera
  2. Hej, Jepp fullproppad helg.
    Nej martin kom 2:a =( men det var ju bra ändå.

    Vad har du gjort...kram

    SvaraRadera