torsdag 2 juli 2009

Semester ångest

Hallå där,

Jag har semester ångest!

Så länge jag kan minnas nästan så har jag alltid lagt all min semester i Borlänge för att få så mycket tid med min familj och mina älskade syskonbarn.

Jag har bestämt mig för första gången på superlänge att ha lite av min semester i Göteborg.
Jag har egentligen redan sagt till syrran att jag kommer men skrev ihop ett brev till henne idag. Det är för jobbigt att säga på telefon...fega Maria =)

Jag har redan haft 2 veckor semester och då var jag i Borlänge hela veckorna, men fick kanske inte lika mkt till med syrran och hennes barn som jag skulle velat.
Jag åker till Borlänge en vanlig helg i augusti istället.

Fattar inte varför jag har sån ångest när jag inte åker till Borlänge, men det är kanske för att jag inte har någon pojkvän än och inte har någon att rätta mig efter och på så sätt känner att jag kan väl lika gärna ha den i Borlänge då.
Jag kanske kommer ha jätte tråkigt i Göteborg, men då får jag ändra till nästa års semester.

Pratade med mamma om min semester och planeringen jag gjort och det var hon sa...men Maria vill du åka? Hon hörde nog på mig att jag inte var jätte sugen på att bara flänga...
Så idag så ringde jag henne när jag bestämt mig för att stanna men också för att få lite ok på att jag stannar i Göteborg och när jag frågade om hon vart besviken om jag inte kom så sa hon bara "Maria jag är jätte glad att du för en gång skull prioriterar dig själv, så jag tycker du gör helt rätt att du stannar hemma"
Så underbart skönt att få ett ok även om jag vet att jag inte behöver det.
Älskar dig mamma!

Jag mår bättre idag iaf, men igår var jag jätte sliten. Sov 2 timmar när jag kom hem...men gick ändå hyffsat att lägga sig sen. Vart helt slut när jag gjorde något, dvs gick upp ur soffan.
Fortfarande försyld, men känner mig allmänt piggare vilket är skönt.

Stor kram och speciellt till syrran!
Du vet att jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar